Alla inlägg den 24 november 2009

Av Emelie och familjen - 24 november 2009 23:22

Varje tisdag går jag och Elina iväg för att möta upp Fredrik när han har varit och tränat, och varje tisdag passerar vi The Lord's Chosen Charismatic Revival Ministries. Från gatan kan man se hur någon står och hytter med näven (eller mikrofonen) mot övriga "mötesdeltagare". Från en högtalare hörs en bestämd röst som mässar på engelska. Trots att jag alltså går förbi där en gång i veckan så blir jag lika förvånad varje gång. Det känns så främmande att den sortens religiösa samfund existerar mitt ibland oss. Man blr samtidigt lite nyfiken; vad gör de egentligen där inne? Här finns mer info om kyrkan.. jag har inte brytt mig om att läsa det. Tillräckligt intresserad för att läsa deras idéer är jag faktiskt inte.

Av Emelie och familjen - 24 november 2009 17:50

Alltså, tv4 har ett program nu på seneftermiddagen som heter Förkväll. Programledarna består av tre avdankade Let's dance-medverkande. Jag har verkligen försökt att titta på detta program. Som idag, de inreder en student-etta och har en intervju med en kvinna som skrivit en bok om amigurumi (jag virkade ett gäng såna gosedjur i somras). Tänkte att det kunde bli ett intressant program att titta på för en gångs skull alltså, men det är så fruktansvärt dåligt att jag vill byta kanal hela tiden. Man måste alltså kämpa sig igenom denna dåligt producerade skit med ointressanta personligheter såväl hos programledarna som hos deras gäster. Jag VILL se hur bostaden blev i slutändan, men orkar jag kolla mer?

Av Emelie och familjen - 24 november 2009 16:56

Minns ni att jag var med och tävlade om ett hemligt paket? Gissa vad, jag vann! Idag kom postavin, så jag lät Fredrik springa till affären och hämta upp paketet åt mig. Det var massa härliga saker i paketet, och ännu bättre: färgtemat var lime, så sakerna passar in bra i hemmet. Bland annat fick jag en bok, 100 sätt att rädda världen. Efter att ha skummat igenom råden så hittade jag det jag sökte efter: att använda tygblöjor. Haha, vi källsorterar inte men jag känner mig ändå som en miljöräddare som använder tygisar. Se fler bilder av sakerna på bilddagboken.

 


Mathilda kom förbi på en fika nu under eftermiddagen. Jag hade inte hunnit färdigt med bakandet, men det gjorde nog inget. Blev i alla fall kärleksmums och vi åt dem ljumma. Smaskigt värre! Magnus var också på besök och tog med sig några böcker hem som Fredrik lånat, så nu är det ännu mer ordning i bokhyllan i vardagsrummet.


Nej, nu får jag ta och sluta - Elina skriker.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards