Direktlänk till inlägg 20 november 2012

20 november

Av Emelie och familjen - 20 november 2012 10:23

Idag är dagen för beräknad födelse. Jag känner mig väldigt lugn och är väldigt trött. Igår var jag säker på att det var dags. Hade värkar från halv tio på förmiddagen. När mina föräldrar kom hit vid 16 hade värkarna dock börjat klinga av. Sedan blev de bara svagare och svagare tills de försvann helt vid 22-tiden. Snopet minst sagt. Har bara sovit 2+3 timmar inatt (vaken mellan kl 1 och 4) så jag är seg i både huvud och kropp nu.


Igår kom i alla fall en annan leverans, barnvagnen!! Ser fram emot att få köra runt den utanför lägenheten sedan. Så otroligt mycket större den känns än vår "vanliga" vagn dock. Tror visserligen att vi vänjer oss fort. Verkar vara ganska bra utrymme för ståbrädan sen i alla fall, det är ju lovande. Ska fixa någon sorts sele till Elina också så att hon inte springer ifrån vagnen/ståbrädan i tid och otid. Ska ta en bild på vagnen sedan.


Har så smått börjat planera för min viktnedgång efter förlossningen. Har gått upp 18 kilo hittills och låg på plussidan redan innan graviditeten så jag behöver gå ner minst 22 kilo till bröllopet. Ska naturligtvis ta det lugnt i början och varken banta eller träna annat än att gå på promenader. Däremot tänker jag sätta upp små delmål med tillhörande "unna-mig"-sak när målet är uppnått. Nuvarande vikt: 86 kilo. Första delmålet blir 75 kilo, då ska jag baske mig färga håret. Har ju inte blivit av sedan maj så utväxten är brutal nu.

Nästa mål är 70 kilo, då får det bli hemmaspa med fotpeeling (SilkyFeet).

Vid 68 kilo, som alltså var startvikten innan graviditeten, ska jag fixa naglarna på ett eller annat sätt.

65 kilo blir det därefter, men ännu vet jag inte vad jag ska unna mig då.. en hårklippning kanske? Beror ju på hur lång tid det tar att nå dit känns det som. Därefter ska jag bara ner 1-2 kilon till så är jag redo för brudklänningen   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards