Alla inlägg den 22 november 2009

Av Emelie och familjen - 22 november 2009 16:09

Efter att jag hade tovat tofflorna var det dags att börja sticka vantar. De ligger nu ihopsydda och väntar på sin tur till tvättstugan. Får hoppas att de tovar sig lite finare. Liiite upprörd är jag över stickbeskrivningarna till dessa plagg. Tofflor: 100 g garn, vantar: 100 g garn enligt beskrivning. Verkligheten? Totalt inte ens 100 gram. Så nu sitter jag med två nystan garn i en relativt tråkig färg som jag inte vet vad jag ska göra av. Går det att byta garn? Jag gillar själva garnet alltså, men inte färgen på det.


Fredrik bjöd in ett gäng kompisar igår som kom och spelade lite spel. Det var trevligt. En annan trevlig sak var att Charlie hade massa fläskfilé som vi tillagade enligt vår mormors recept (det jag och Mathilda blev bjudna på när vi var uppe och gick på konsert för två år sedan). Otroligt gott, och som grädden på moset blev det äppelpaj med vaniljglass till efterrätt.


Planen för veckan är att julstäda och börja pynta inför advent. Städa är inte min favoritsysselsättning, men jag ser fram emot att få det ombonat med röda gardiner och små tomtar överallt.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards