Alla inlägg under december 2011

Av Emelie och familjen - 20 december 2011 22:35

I affären härom dagen såg vi dessa äpplen. Lite läskiga nästan.

Jag bakade ett pepparkakhus som Elina och jag sedan dekorerade. Det lilla hjärtat på sidan av huset har Elina bakat. Använde mig av färdigköpt pepparkaksdeg, trodde inte att det skulle funka så bra till ett hus men det gjorde det! Huset är litet men gulligt. Så nöjd över att det passade på det ärvda gamla glasfatet.

Är det bara jag som haft problem med att hitta färgade non-stop i år? Fanns inte i påse så jag köpte det som lösgodis.

     

Av Emelie och familjen - 17 december 2011 13:42

Ikväll ska vi på julbord, vilket ska bli jätteroligt - men jag har inget att ta på mig! Klädkoden är kavaj, så då ska det ju inte vara alltför uppklätt, men jag vill ju ändå känna mig lite fin. Inser att jag saknar något rött glittrigt i min garderob. Det hade varit perfekt.


Det går magsjuka på förskolan nu, vi håller tummarna för att vi slipper bli sjuka innan jul åtminstone. Nästan så att vi funderar på att låta Elina vara hemma i veckan för säkerhets skull. Är inte säker på att det funkar med Freriks pluggande bara. Jag måste vara på skolan hyfsat länge de första dagarna av veckan, så jag kommer inte kunna vara hemma med henne.


Ska bli så härligt med jul om en vecka. Ser fram emot att få umgås med alla, äta god mat och koppla av. Efter mellandagarna åker vi upp igen för att fira nyår här hemma. Till skillnad från förra året har vi ju diskmaskin nu, så efterarbetet kommer ju inte alls bli lika jobbigt. Ett gäng mysiga dagar framför oss alltså.



Av Emelie och familjen - 6 december 2011 15:49

Älskar verkligen de där adventsljusen. Så enkelt sätt att liva upp torget. Synd att de har byggställningar uppe, men sånt får man ta. Syns det att de två ljusen till höger är tända?

 




Vindarna härom veckan var hårdare än jag trodde. Visserligen buktade fönsterrutorna när stormen drog förbi, och all ström försvann i ca 30 min (även gatubelysning) men att stora trädet på gräsmattan skulle välta trodde jag inte. Kanske svårt att uppskatta hur stort trädet är, men om du tittar noga på rotvältan så ser du en blå mössa som sitter på ett barn i 8-10 års åldern. Ungefär 1,5 meter hög alltså.



Det känns som vinterkylan är här för att stanna. Vi petade ner Elina i fina åkpåsen från The Buppa Brand trots att hon egentligen är lite för stor för den. I vanliga fall har vi inte locket på utan använder bara åkpåsens underdel som sittdyna.

   

Av Emelie och familjen - 2 december 2011 14:54

Åh nej, jag klantade mig precis och raderade de senaste 7 tagna bilderna i kameran, vilket innebar att såväl tapas-myskvällen och Elinas första duplo-torn och lite annat försvann. Så tråkigt nu när vi inte tagit så mycket bilder.. nu blev de ännu färre.


Anledningen till att jag plockade fram kameran var ju för att ta kort på håret. Här kommer de..

   

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Skapa flashcards