Alla inlägg under mars 2012

Av Emelie och familjen - 25 mars 2012 20:17

Helgen har bjudit på en del dimma, men också värmande sol. I fredags var träden så vackra när dimman dragit förbi. Träden glittrade i regnbågens alla färger eftersom det hängde tunga droppar från alla grenar. Gick tyvärr inte att fånga magin riktigt på bild, men jag gjorde ett försök i alla fall.

 



Igår var det ganska kallt ute, trots det slog vi till och köpte lite lördagslyx. God äppelsmak, men jag var inte överförtjust i pajdegen.. de skulle satsat på en klassisk smuldeg! Muskot var visserligen intressant men inte supergott.

   

Av Emelie och familjen - 13 mars 2012 11:00

Nu händer det grejer! Jag tog skottdagen i akt och frågade Fredrik om vi ska bestämma bröllopsdatum. Känns inte som det finns några undanflykter längre. Skulle hela vårat sparkapital försvinna tills dess så får vi väl ha något sorts alternativt bröllop, finns mycket roligt man kan hitta på - allt från kakbuffé till picknick i gröngräset.

Tidig sommar 2013 blir det i alla fall av! (Vågar inte avslöja datumet förrän åtminstone lokal är bokad, utifall att vi måste justera dagen senare).


Planen är att vi ju nu har så lång framförhållning att vi kan köpa saker lite pö om pö så att kostnaderna sprids så mycket som möjligt. Vi har bestämt ett färgtema sedan länge, buketten är bestämd/påbörjad, cake topper är inhandlad (jo, jag vet att det är en konstig sak att börja med, men jag kunde inte motstå), brudskor ligger i garderoben, frack hänger i klädkammaren, manschettknappar fick Fredrik i julklapp, och nu är även vigselringen köpt. Lite i överkant av budgeten, men oj oj vad nöjd jag är! Vill kunna använda den på en gång helst. Nu i efterhand är jag också glad över att Fredrik propsade på släta ringar som förlovningsringar. Det gjorde att jag nu kunde välja i princip vilken ring som helst utan att riskera att det inte skulle matcha.

Efter att ha suttit otaliga timmar (nu snackar vi sedan 2008) och kollat på Bröllopstorget så har jag nog blivit lite skadad. De mest udda detaljer kommer planeras in, sådant som ingen annan kommer lägga märke till.


Imorgon firar jag och Fredrik förlovningsdag, 4 år. Härligt!

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards