Alla inlägg den 17 november 2009

Av Emelie och familjen - 17 november 2009 18:31

När Fredrik åkt iväg till jobbet så slog jag till och påbörjade något som vi talat om ett tag: ommöblering av vardagsrummet. Rummet är så litet (eller så har vi så många möbler) att det i princip bara går att placera möblerna på ett visst sätt. Åtminstone om det ska se vettigt ut. Det vi har gjort är således att vi har spegelvänt möblemanget, vilket skapat ett intimare rum, med ett ledigt hörn som kommer bli lekhörna till en början och sedan datorhörn om vi bor kvar här när Elina behöver sitt eget rum. Jag blev riktigt nöjd med resultatet.

Som grädde på moset kom Charlie hit och lagade middag åt oss, tack för det lillebror!


Elina har börjat gnälla, så det är dags att leka lite med henne.

Av Emelie och familjen - 17 november 2009 10:38

Om en ganska snar framtid kommer lillan växa ur mjukliften och behöva sitta i sittdelen på barnvagnen. Då det ju är relativt kallt ute behöver vi en åkpåse. Jag har spanat in en riktigt snygg (och funktionell vad det verkar) på www.freshmilk.se. Det är en butik som ligger här i stan, men jag har ännu inte vågat mig dit. Skulle nog köpa på mig alldeles för mycket saker, för de har bland annat en uppsjö av söta barnkläder. Spana också in sakerna under "övrigt", perfekta julklappar till småbarnsföräldrar. (Vi hade t.ex uppskattat den här napphållaren med silikonring, så nu vet ni det.)

Av Emelie och familjen - 17 november 2009 08:46

Sitter nu lite småhungrig och väntar på att mina två övriga familjemedlemmar ska vakna. För knappt en timme sedan vaknade Elina till och ville ha mat. Hon hade då sovit i hela 8 timmar! Inte nog med det, utan JAG har sovit 7 timmar i sträck. Just nu känner jag mig sjukligt pigg och alert. Tänker sätta på en balja kaffe för att förstärka känslan ytterligare. Tyckte att det var lite underligt att jag inte vaknade av den bultande smärtan i mina mjölkstinna bröst, blött var det också. När Elina hade ätit färdigt så gick jag upp så att jag kunde handmjölka ur den andra tutten också. Lättnad!

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards