Alla inlägg den 15 november 2009

Av Emelie och familjen - 15 november 2009 10:44

Igår blev Elina 4 månader gammal. Sommaren försvann, hösten passerade och nu sitter vi här, bara två veckor innan 1:a advent. Nedräkningen till jul har börjat. Jag har inte börjat köpa några klappar ännu. Vad värre är: jag har inte ens en antydan till aning om vad jag ska köpa till folk. Jo, förresten - ett litet paket har jag inhandlat, fast det räknas knappt eftersom det var ett impulsköp.


Just nu är Fredrik i träningslokalen för en gradering till fortsättningsgruppen. Jag håller alla tummar och tår för honom. Därefter mååste vi köpa nytt parfymfritt tvättmedel till lillstumpans rumpa (för dig Charlie: rumpaa) innan tvättiden börjar vid 13. I torsdags hade hon otroligt ont på sin knallröda, blossande bakdel. Det vill vi inte vara med om igen.


Hon är så duktig på att ta tag i saker nu. Allt ska fingras på och föras till munnen. Enligt BVC kan man starta med smakportioner nu vid 4 månaders ålder, men vi kommer vänta ett tag till. WHO och livsmedelsverket rekommenderar helamning till 6 månaders ålder, så vi sträcker nog ut på det några veckor till. Dock börjar lillan så smått bli intresserad av mat nu, så vi kanske inte lyckas hålla henne ifrån smakportionerna så länge som två månader till. Trots allt är det hennes behov som styr.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards