Alla inlägg den 16 november 2009

Av Emelie och familjen - 16 november 2009 19:49

Jag är fortfarande förvånad över att det tar flera timmar att förbereda sig om man ska gå hemifrån med bebisen. I alla fall om man själv ska se någorlunda vårdad ut. På dagordningen idag var att gå och fika med Josefine, en gammal klasskamrat från högstadiet. Det var riktigt trevligt att träffas och snacka om vad alla vänner gör numera.

Efter kaffepausen försökte jag leta upp terminalen för bussgods. Efter att jag irrat runt ett tag ringde jag Fredrik som fick leda mig rätt via telefonen. Bussgodset innehöll några prylar jag köpt via auktion. Bland annat en liten speldosa och en sängmobil. Ganska onödiga saker egentligen, men jag har blivit köpgalen på Tradera.. inte så vettigt för plånboken.


Vi håller på att tappa förståndet här nu. Det är andra dagen som Elina skriker och gnäller oavbrutet. Av någon outgrundlig anledning så vägrar hon sova under dagtid och skriker konstant av övertrötthet. Konstigast av allt är att hon helt plötsligt kan sluta och vara glad och pratig i ca 10-15 minuter varpå skrikandet börjar igen.


Förra veckan köpte jag garn som jag tänkte sticka varma tofflor till Elina av. Tovandet av dessa tofflor har inte riktigt gått som jag väntat mig. Ska ge dem ett försök till i tvättmaskinen, om de inte tovas mer så får jag nog tyvärr försöka göra det för hand istället. Med andra ord kommer de då aldrig bli klara. Så håll tummarna för att tvätten går bra!

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards