Alla inlägg den 6 september 2010

Av Emelie och familjen - 6 september 2010 10:21

Wohoo, idag går det att blogga på korrekt sätt!


Fredrik behövde gå på en föreläsning idag, så jag missar min föreläsning. Någon måste ju ta hand om Elina och inskolningen och idag blev det jag. Vi får pussla med tiderna hela veckan så att det blir så rättvist som möjligt. Jag hoppas dock att hon är tillräckligt inskolad på fredag så att Elina kan gå riktiga tider. Finns ingen anledning till att hon ska vara där 9:30-15:00 när vi egentligen behöver ha henne där 8:00-12:30. Det är ju ungefär samma antal timmar, men på tider som passar oss bättre.

För övrigt måste jag säga att jag är sjukt nöjd över Elinas förskolekompisar. Varför? Jo, det är barn med stor variation på härkomst. De som inskolas nu samtidigt som Elina är en tjej vars föräldrar talar bosniska med henne och och en kille vars föräldrar talar hemspråket med varandra (koreanska kanske? hm, vet inte var de kommer ifrån) och engelska med pojken! Det är ju jättebra om de kan lära varandra lite olika språk. Barn är ju helt otroligt mottagliga för det i den här åldern.

Nu är det bara en timme kvar tills jag ska gå tillbaka och hämta tjejen igen, dags att sätta på en kanna kaffe så jag hinner bälja i mig lite koffein.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards