Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Fejk-bebisar..

Av Emelie och familjen - 29 april 2010 09:24

Nej, jag förstår faktiskt inte.

Jag ramlade in på en blogg där en 23-årig tjej var intresserad av att köpa barnsaker till sin kommande dotter. Allt väl så långt, men jag tyckte att det var konstigt att det inte stog någonting alls om graviditeten eller eventuell adoptionsformalia i bloggen. Efter att ha letat lite i inläggen framkom det att dottern är en Capellias Reborn Babies, alltså en docka. Dessa är otroligt välgjorda, och det säger jag ingenting om. Folk får samla på dockor hur mycket de vill. Men fan, låtsas att en docka är en riktig bebis, klä dem i "lagom mycket kläder" för årstiden och gå iväg och handla i barnvagnen? Det övergår faktiskt mitt förstånd.


Någon som har erfarenhet av det här? Kanske varit på barnkalas hemma hos en docka? Hjälp mig förstå!


Här är adressen till tjejens blogg: http://malin87.bloggagratis.se/

 
 
Ingen bild

thea

29 april 2010 09:41

men alltså, den där tjejen verkar ju inte riiiiktigt som hon ska vara, eller?

 
Ingen bild

Ingemar

29 april 2010 11:26

Nej, detta verkar ganska mysko. Tonen i inläggen får mig inte att tro att det skulle vara någon sorts parodi heller. Du får nog helt enkelt följa bloggen vidare för att se vad som händer.

 
diana

diana

29 april 2010 20:48

Oj, så konstigt! Låter nästan läskigt ju... Förresten, jag ska snart ha tema barnkläder i bloggen, då kommer jag att ha tävlingar, recensioner, skriva om mina favoritbutiker på nätet, visa barnkläder, och komma med tips. För att så många som möjligt ska kunna delta i temahelgen har jag nu en liten tävling på bloggen. Var gärna med och delta! :) KRAM

http://dianasblogg.blogg.se

 
Ingen bild

linus.oliver@swipnet.se

17 maj 2010 14:07

ett sä´tt är att förverkliga en dröm om barn, särskilt om man har ett handikapp, kan inte ta hand om en riktig baby,men med detta kan man ju få känna, om en inte på riktigt så ändå, klä och köra i riktig barnvagn, byta blöjor kläder mm, något jag klarar av ,drömmar har vi alla,jag går inte och kikar nära i alla barnvagnar, vem vet vem som ligger där?? helt okey för killar att leka med modell tåg, bilar, plan mm.Kanske en liknelse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards