Alla inlägg den 20 april 2011

Av Emelie och familjen - 20 april 2011 18:11

Fick en utmaning av Petra och tänkte att det kunde vara kul att delta, så att jag har en ursäkt för att inte skriva min del av grupparbetet som ska vara klart imorgon:


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där? (Springer in i vardagsrummet och hämtar första bok ur hyllan) "Jag hörde ju att du sa något." Hade hoppats att det skulle finnas en kemibok i närheten som jag kunde skrivit ur, men det gjorde det inte. Det här är ur Erlend Loes Stilla dagar i Mixing Part. Underbar författare!

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Elinas lilla öra eller axel.

3. Vad var det senaste du såg på tv? Senaste JAG tittade på var plastikturisterna. Utomordentligt konstigt program som jag inte kan låta bli att följa.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: 18:15 (18:23 enligt datorklockan)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Fredrik som diskar och Elina som fnissar åt gnönsakerna på bordet (hm).

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Jag och Elina var på stan och fikade med Lena och Mikaela.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? Öhhh, satt och blogg-surfade genom bloglovin.

8. Vad har du på dig? Jeans, randig tröja och randiga strumpor.

9. Drömde du något inatt? I så fall – vad? Jag har mycket drömmar om klänningar just nu. Håller på att sy om ett plagg.

10. När skrattade du senast? Sådär tokskrattade var nog i helgen när jag var full.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? En affisch med Babylon 5. Haha, vi är så nördiga.

12. Har du sett något konstigt på sistone? Såg en bloggmamma på stan idag. Kändes konstigt att se en person som inte har en aning om vem jag är, men som jag har ganska bra koll på. Man kan ju inte riktigt hälsa.

13. Vad tycker du om den här utmaningen? Tror Fredrik är lite sur över att jag inte hjälper till med middagen, men annars är det ganska kul.

14. Vilken var den senaste film du såg? Någon kärleksfilm i fredags när jag hade egenkväll.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Bostad. Tveklöst.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. När jag var i yngre tonåren bakade jag och gömde kladdkakan i mitt rum. När mamma upptäckte det var hon övertygad om att jag hade ätstörningar och det hela blev ganska jobbigt. Egentligen var jag bara jävligt ego och vägrade dela med mig.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Det här är en massiv fråga.. Vet inte riktigt vilken nivå jag ska lägga det på. Nä, får nog passa på den här frågan faktiskt. Finns för mycket orättvisor i världen för att jag skulle vilja ha ansvaret att fixa EN sak.
18. Tycker du om att dansa? Jo vars.. fast det får räcka med smygdans hemmavid.
19. George Bush? Varför är George Bush intressant i det här sammanhanget??

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? Vi var länge inne på David som pojknamn. Tjejen blev ju Elina efter mycket om och men.
22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Ja, men jag tror att det är mer osannolikt nu när vi har barn.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Nejmen, det här kan jag ju inte svara på. Jag hade blivit så chockad över pärleportens existens att jag nog inte hört guds ord ändå.

24. Vilka vill du ska svara på de här frågorna? Det får vara upp till de få som läser om de är intresserade att svara. Tog ändå 20 minuter att sitta här..

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards