Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Shoppingdag

Av Emelie och familjen - 28 april 2010 21:20

Det var inte tänkt så, men idag blev en riktig hemma-shoppingdag.

Härom veckan köpte jag två par skor på tradera som kom idag, men som jag trodde är de alldeles för stora så de kommer nog bli bra i höst. Det var ett par gympaskor och ett par lätt-fodrade kängor. Hur som helst så behöver Elina ett par skor som hon kan gå/krypa runt i i sommar. Jag har varit helt och hållet inriktad på KAVAT inför detta köp, men de kostar 450-500 kronor i nypris så begagnat har varit enda alternativet. Sagt och gjort, ett par vita sandaler för 150 kronor blev det. Hoppas att de skor hon har nu går att använda några veckor till så att vi inte behöver ett par skor mellan dessa och sandalerna.


IN THE POCKET BABY har detta dygn haft 50 % rabatt på sina produkter och jag har verkligen velat ha deras bärsele (vilket var anledningen till att jag var med i tävlingen där jag vann barnsitsen). Efter massa hundögon åt Fredrik så har jag nu faktiskt lagt en beställning på en sele. Hoppas nu att de är så smidiga som jag förväntar mig. Ska bli skönt att slippa 5 meter tyg att knyta bara för att gå till tvättstugan när Elina ska med dit. Eller som igår när hon blev så hungrig att hon definitivt inte ville sitta i vagnen medan vi handlade. Då fick vi istället bära henne i famnen. Det kommer vi slippa när vi har en sele i skötväskan som vi bara kan hiva upp på en gång.


Kan tala om att jag inte känt att vi haft råd med några nyinköp om det inte vore för att vi ÄNTLIGEN fick besked från förskingringskassan försäkringskassan om bostadsbidrag. Skickade in papprena i månadsskiftet jan/feb men har inte hört något sedan dess. Således får vi retroaktivt bidrag från februari, vilket innebär bostadsbidragx3 i utbetalning denna månad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards