Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Nu är det fredagsmys

Av Emelie och familjen - 15 april 2011 21:14

Sicken dag! Planen var som sagt att hänga på låset till mässan imorse. Eftersom vår familj har en tendens att vara lite sega i starten (jag tänker skylla det här på mina egna nedärvda gener) så var vi inte nere på mässan förrän klockan var närmare halv tolv. Med andra ord var det lunchdags för Elina, men hon hade fått en banan precis innan vi gick och åt lite av mina ölkorvar under promenaden ner. Väl på mässan fanns massa mässgodis att tillgå. Elina åt majskrokar, Fredriks naturgodis, riskakor och kanelbulle och drack mjölk. Tydligen blev det lite för mycket förden lilla magen - för upp kom det igen.. två gånger. Vi har vid det här laget vant oss av med att ha ett extra ombyte i väskan. Det brukar inte behövas. I det här fallet fick hon efter första uppkastningen ha på sig fleecejackan. Vi köpte en extra tröja och byxor för säkerhets skull. Andra gången var det inte lika farligt, så vi torkade bara av henne. Ville inte riskera att nyköpta kläderna också skulle bli nerspydda så att vi behövt köpa ännu en omgång nya kläder. När klockan passerade halv två började vi göra oss iordning för att gå hemåt. Elinas ögon gick runt runt. Hon var så otroligt trött (brukar lägga sig vid 12-tiden på förskolan) men kunde inte somna i vagnen på mässan när det var så mycket stoj. Petade i henne lite lunch när vi kom hem och sen somnade både hon och jag gott vid halv tre-tiden. Hon gick upp igen vid 17 ungefär och jag misstänkte att det skulle bli en lååång uppesittarkväll för oss. Till min förvåning blev hon megasömnig vid vanlig tid så halv nio var hon färdignattad.


Eftersom Fredrik är på galej så sitter jag här och ensam-myser. Har värmt lite kaneläpplen som jag mumsar i mig tillsammans med kardemummaglass och en kopp chai. Inte illa alls faktiskt. Nu ska jag se om det är någon film på tv. I annat fall ska jag fortsätta surfa runt på internet.


Trevlig helg på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards