Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Tuff vecka

Av Emelie och familjen - 20 januari 2011 21:05

Vi tar det här dag för dag så att ni inte missar något.


Lördag

Efter ett traditionsenligt melodikryss och frukost gjorde jag mig iordning för dagen. Fredrik skulle till Christian för att spela spel. Själv skulle jag, mamma, Anna och Leena till en fotostudio. Det är ett sånt där ställe där man sminkas och fotograferas utan kostnad, men sedan tar de igen priset ifall man vill köpa några (digitala) fotografier. Det blev en härlig tjejdag med lunch på stan, lite snabbshopping och mååånga timmar för fotograferingen. De tog ca 60 bilder på oss var, med olika outfits och bakgrunder. Vi var sist ut så inga av de som arbetade där var stressade, utan allt fick ta sin tid. Jobbigast var nog att kolla igenom alla bilder. Medan jag fotograferades tyckte jag att jag gjorde ALLT rätt och kände mig som en top-model. Tji fick jag, haha. Jag såg inte alls sådär naturlig och avslappnad ut som jag föreställt mig. Tror att vi i slutändan köpte 3 bilder var allihop.

Väl hemma ville Fredrik bli avlastad, så vi åkte till Christian och hämtade Elina. Sen skulle vi handla och då går det oftast fortare att gå hela vägen hem än att åka och byta buss och sånt. Det kalla regnet isade i ansiktet och modden gjorde det svårkört med vagnen, men Charlie var väldigt hjälpsam och släpade vagnen nästan hela vägen. Klockan var nog runt nio innan vi var hemma så då försökte vi skynda oss och tillaga fusk-pizzor. Jädrans vad gott det var när man var så trött och hungrig!


Söndag

Jag hade myror i benen redan tidigt på förmiddagen. Vi funderade på om vi skulle ta oss till naturhistoriska eller något liknande, men Fredrik var inte supersugen på att ta sig ut. Charlie kom till undsättning och åkte med till IKEA. Även Elina och Anna följde med. Jösses vad Elina sprang runt där i affären! Det var nästan omöjligt att ta sig fram eftersom hon sprang åt alla håll. Lite saker fick vi tag i åtminstone: knivlist, barn-gardinstyg, ett par korgar och andra småsaker fick följa med hem.

Min projektarbets-kamrat försökte få tag på mig hela dagen, men jag orkade verkligen inte prata med henne just då. Hemma såg jag att hon skrivit flera mail där hon skrev hur dåligt hon mådde över att jag blivit arg och att hon bara gjort som hon gjorde för att jag skulle slippa ta tag i mer saker. Jag skrev tillbaka att jag förstod hennes avsikter, men att jag ändå inte tyckte att det var rätt att sätta mitt namn på saker jag inte fått godkänna. Jag skickade också ett mail till handledaren där jag förklarade att jag gärna skriver mina rapporter själv och att jag ville ha möjlighet att påverka det slutgiltiga projekt-dokumentet också.

Fick veta att en mamma-kompis fått en liten dotter, såå söt!

Måndag

Fick svar från handledaren om vad jag skulle kunna förbättra i gruppkamratens arbete. Kämpade på så gott jag kunde med att skriva rapporter.


Tisdag

Fortsatte rapportskrivandet så gott jag kunde trots att Elina var hemma från förskolan. Fredrik tränade på kvällen och Charlie kom förbi för att se lite Doctor Who.


Onsdag

Kursstart. Fick information om projektet vi ska göra i den här kursen. Det är individuella arbeten!!! Känns bra efter förra skräckupplevelsen. Nackdelen är att vi bara har 10 dagar på oss att avsluta arbetet och sedan presentera det såväl skriftligt som muntligt. Stressen är alltså tillbaka, och jag kommer återigen att behöva sätta familjelivet åt sidan för att kunna fokusera på skolan. Det är förjävligt! Det finns inte en chans i världen att det går att klara av det här på eftermiddagarna efter föreläsningarna, utan vi förväntas sitta hela kvällar+ hela helgen för att avsluta arbetet. Vet att vi åtminstone är 3 (av 7 som ska göra detta projektet) som har små barn. Det är inte rättvist. Jag biter ännu en gång ihop, tänker att det är sista terminen som jag inte kan lägga upp min tid på ett normalt sett, och kämpar på. Tårarna är inte långt borta när jag tänker på hur hårt jag pressat/pressar mig själv. Framför allt känns det inte som jag får ut någonting av det.

Jag avslutade och skickade in alla rapporter till handledaren.


Torsdag

Med tanke på hur mycket jag har att göra nu, med projektarbeten som innebär leta artiklar på internet och tillhörande rapportskrivning som ju också ska göras på dator så tog jag och Fredrik ett kvalificerat beslut. Han ska inte behöva sitta i soffan hela kvällarna för att jag stjäl datorn, utan det var dags att investera i nytt. Efter dagens föreläsning åkte jag ner till stan och köpte mig en sprillans ny laptop. Tredje gången gillt? Ska det här vara den som står sig? Jag håller tummar och tår för att den inte pajjar om ett par år. Köpte en fysiskt större dator så att risken inte är lika stor att de behövt tränga ihop komponenterna, vilket var felet med förra datorn.

Nu kan jag leta artiklar för glatta livet, eller blogga för all del, medan Fredrik leker med Christian på sin dator.


Nu vet ni i alla fall varför jag inte känt att jag hunnit koncentrera mig tillräckligt för att knåpa ihop ett vettigt blogginlägg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards