Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Emelie och familjen - 12 januari 2011 23:07

Äntligen, äntligen blev jag klar med det där jädrans grupparbetet. Skrev till handledaren att vi valt att dela upp arbetet så som vi gjort pga att vi inte haft möjlighet att träffas. Hoppas att han förstår varför det är lite kvalitetsskillnad på texterna då. Hur som helst så är det skönt att det är över. Jag har mått jättedåligt över att jag inte kunnat umgås med familjen ordentligt. Elina förstår ju inte att jag måste sitta vid datorn HELA tiden och inte kan vara med och leka så mycket. Tror visserligen jag mått sämre av det än vad hon har gjort, men det är ändå inte en optimal situation. Imorgon ska vi förbereda den muntliga presentationen. Kvällen ska jag och Elina ha för oss själva när Fredrik är och tränar. Då ska vi ta igen förlorad tid!På fredag tänkte vi köpa lite ostar och sedan fira att mitt arbete är inlämnat.Jag har börjat mitt brosch-samlande, men det är ingen som hört av sig om gamla broscher så jag har fått köpa ett par på tradera. Det är en farlig sida om man börjar samla på saker! Fraktkostnaderna blir ju så dyra i perspektiv till en brosch värde, så jag kommer definitivt inte kunna köpa alla broscher därifrån. Räknar med att jag behöver ca 100 st. Låt säga att jag vinner en auktion med 20 kronor + 12 kr i fraktavgift. Det på 100 broscher blir 3200 kronor!!! Även om samlandet är för ett speciellt ändamål så är det INTE värt över 3000 kronor. Ska försöka slänga ut julen i dagarna också. Det tråkigaste är ju att byta gardiner igen. Tycker det är så mysigt med de mörkröda. Får nog köpa ett gäng glödlampor att skruva i våra fönsterlampor också, så att det fortsätter lysa upp i mörkret även om adventsljusstakarna försvinner.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards