Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Emelie och familjen - 16 januari 2011 00:12

Efter presentationen av projektet på skolan i fredags ville handledaren prata med oss. Han klargjorde att det INTE ÄR OKEJ med plagiat och att han inte kommer anmäla oss, men att vi måste skriva om den del av projektet som till stor del var plagierat. Han fortsatte med att säga att det inte är så man beter sig på ett svenskt universitet, eftersom man ju faktiskt kan bli reglerad.

  1. Jag blev lättad över att vi jag delat upp arbetet så som det gjordes. Det var ganska klart att jag egentligen inte hade med saken att göra, även om mitt namn stod på arbetet.
  2. Jag blev upprörd av det faktum att detta grupparbetet inte riktigt blivit vad jag förväntat mig, och att jag nu skulle behöva göra hennes del av arbetet också.
  3. Förhoppningen om att få ett par lugna dagar innan nästa kursstart grusades.

Nu ikväll har det hela förvärrats. Tjejen har tydligen tagit åt sig av detta ordentligt och skrivit om projekt-delen och skickat in den. UTAN ATT KOLLA MED MIG FÖRST!

Hon har dessutom skrivit om sina labbrapporter och skrivit till mitt namn på åtminstone den ena rapporten, utan att kolla med mig innan.

Nu håller jag på att gå upp i linningen och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Tror att första saken blir att maila henne och ge henne en utskällning. Senare får jag nog maila handledaren och höra efter vad hon egentligen skickat in och berätta att jag gärna skriver mina egna rapporter.


/Sur som fan!

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards