Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Maat

Av Emelie och familjen - 27 april 2010 20:22

Elina sover och Fredrik har ännu inte kommit hem från träningen. Tyst och lugnt i lägenheten för en gångs skull.


Jag börjar bli ganska så hungrig.. åt en baguette på stan vid halv två och har sedan dess inte fått i mig något mer. När F kommer hem ska vi laga lite köttfärsröra och bryta lite bröd upptill. Det är bra med sån snabblagad mat.


Satt och kollade på dessert-recept i helgen. Alltid ligger det och gror i bakhuvudet; menyförslag till ett kommande bröllop. Inte bara menyer förresten, utan också festlokal, tema osv. Vi får väl se när vi tycker oss ha råd att faktiskt genomföra ett giftemål.


Nu steg Fredrik in genom dörren, så nu blir det middag!

 
 
Therese

Therese

27 april 2010 20:51

Hej igen. Tack för titten. Vad skoj att du gillar mina kläder. Jag blir lika smickrad varje gång någon skriver att de gillar mina kläder. Jag håller på att starta upp en shop i en annan blogg så inom kort kan man köpa det jag syr om man är intresserad. En del beställningar har jag redan fått också.
Verkar som om vi resonerar likadant när det gäller giftermål: Undrar när man ska ha råd???? Vi vill ha ett stort bröllop med all släkt och vänner, men ändå inte lägga ut en hel förmögenhet. Vi har funderat på ett JÄTTEstort knytkalas där man skriver i inbjudningskorten vad varje person ska ha med sig. Jag är inte så mycket för det traditionella som många är utan har inget emot att "sticka ut" lite och ha ett bröllop som skiljer sig från alla andras. Hellre det än känna att man smäller över 50000kr på en enda kväll.

http://www.krokkofin.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards