Alla inlägg under februari 2010

Av Emelie och familjen - 3 februari 2010 13:04

I torsdags fick jag en bukett med rosor av min älskade Fredrik, och de står sig fortfarande!

Så här fina var de i måndags. Jag älskar blommor, blir så himla glad av att se dem varje gång jag går in i köket.


Jag skulle vilja hitta på något romantiskt att överraska Fredrik med också, men har så fruktansvärt dålig fantasi när det gäller sånt. Någon som har några förslag?

Av Emelie och familjen - 3 februari 2010 11:23

Vår lilla tjej har börjat sova middag ett par timmar efter att hon vaknar på morgonen, så när hon började se sömnig ut vid 11-tiden och försökte hitta en bekväm plats i min famn så lade jag ner henne bredvid mig i soffan. Hon klippte med ögonlocken, men sen fick ho för sig att det inte är roligt att somna så istället ålade ho iväg sig och gnällde/skrek.

I en hel timme höll hon på, och jag förstår verkligen inte vad problemet är? Hon får alla förutsättningar för att somna, en mysig plats, lugn och ro och jag är alldeles intill - redo att stryka henne över ryggen eller hålla handen eller vad hon nu än vill. Jag värmde en omgång välling till henne ifall hon ville ha något mer i magen (om nu inte amningen räckte för att hon skulle bli helt mätt) men hon var inte intresserad av maten. Trots det så klättrar hon upp mot mig hela tiden och visar att hon vill ha tutte.

Efter en timmes gnäll somnade hon tillslut på golvet. Puh! Bra att hon sover på golvet också för då kan jag gå på toa och sånt istället för att passa henne (vilket jag behövt om hon sov i soffan).

    

Av Emelie och familjen - 1 februari 2010 22:35

Kollade lite snabbt på femman ikväll, om en tjej som hade fobi för feta människor. Jag kände igen mycket av fobi-rädslan, trots att min aracnofobi inte är lika uttalad som hennes fobi.. men vad hemskt att ha fobier mot andra människor, det är ju oerhört respektlöst - även om det inte är något man kan styra över. Såg inte programmet tillräckligt länge för att se om hypnos kunde hjälpa henne.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards