Alla inlägg under april 2010

Av Emelie och familjen - 6 april 2010 23:14

Jag har tagit ett par små steg förbi min ångest. Ångesten handlar om min ovilja att låta Elina bli stor och avsluta detta magiska år av föräldraledighet. Idag skickade vi elektroniskt (!) in ansökan om förskoleplats. Det känns inget vidare att låta henne börja förskolan redan till hösten, men med lite schemapuzzlande kanske hon slipper vara där så väldigt långa/många dagar.

Jag gjorde också ett tappert försök att komma på vad jag ska läsa i höst. Jag måste på något sätt ta igen de kurser jag inte klarat tentamen på, troligen blir det så att jag läser nya motsvarande kurser. Detta kommer förlänga min studietid med ½-1 år men det kan det vara värt för att slippa försöka tenta av det jag missat samtidigt som jag läser helt andra kurser. Ju mindre stress och panik, desto bättre kommer både studietid och familjeliv att vara.

Av Emelie och familjen - 6 april 2010 00:22

Vi är tillbaka i stan efter påskfirandet i Halmstad. Det var mycket avkopplande, promenaden i vårvädret på påskafton var det mest fridfulla jag varit med om sedan AG -06. Vi har så smått börjat vårstäda här hemma. Det behövs kan jag lova! Ut med all gammal skit som skräpar i skåpen.

Elinas fjärde tand dök upp i söndags, nu ser hon ut som en liten flodhäst i munnen megasött.


Fredriks telefon bråkar med honom och vägrar starta, och min dator har nu gett upp grafikkortet (tydligen ett designfel som HP vägrar erkänna) så den kommer nog inte gå att starta många gånger till. Krävdes ca 40 startförsök + värme och tryck på I-tangenten för att den skulle starta den här gången. Det är så satans surt att behöva lägga ut pengar på nya saker när de man har inte är särskilt gamla. Min dator är 2 år och Fredriks telefon köpte vi i somras. Det är så dåligt att elektroniken inte håller längre än så.

Mina glasögon är fixade i alla fall. Var på glasögonfabriken och hörde efter om man kunde köpa en skalm, vilket man kunde så den skickades hem till mig och det gick smidigt att byta den själv. Hon kom ihåg att böja till skalmen också, så glasögonen sitter som en smäck nu!


Dags att borsta tänderna och sedan krypa ner i sängen med en älskling på vardera sida om mig.


Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards