Alla inlägg den 22 april 2010

Av Emelie och familjen - 22 april 2010 10:14

I en facebook-utlottning förra veckan vann jag en barnsits! Alltid roligt när man för en gångs skull vinner något, och denna gång var det ju dessutom något som vi kan ha riktig användning för.


Vad är det då för barnsits? Jo, den sätts på en vanlig stol, antingen på café eller hos släkt och vänner som inte äger någon barnstol.

Som ni kanske vet så har jag hittills använt min hemsydda Mei Tai för detta ändamål, nackdelen är att det är mycket tyg att knyta på Mei Tai:en, dessutom är det tråkigt att få matfläckar på den.


I ärlighetens namn trodde jag att barnsitsen skulle vara mindre i förvarings-läge. Lite i största laget för att få plats i fickan. Däremot får den ju tveklöst plats i skötväskan! Ingen risk att jag lämnar hemmet utan den i fortsättningen.


Säkerheten är HÖG på denna sits. Elina försökte (såklart) att vrida sig loss men utan att lyckas. Naturligtvis är det bäst att hålla ett vakande öga på barnet hela tiden, även om sitsen är säker så är inte vanliga köksstolar särskilt stabila.

Det finns flera smarta säkerhetsdetaljer som man inte själv skulle tänkt på, t. ex. så sitter spännbanden på olika sidor för sitsen och stolsryggen (förstår ni?) så att de spänns åt på motsatta sidor.


Priset är väl det enda jag reagerar på, visserligen är inte 400 kronor dyrt, men eftersom sitsen är en extra-grej så tror jag att man drar sig lite för att lägga ut de pengarna. Samtidigt misstänker jag att detta är en pryl som man inte tror sig klara sig utan när man väl har en. Således: perfekt present till den nybildade famijen eller som dopgåva!



Här kan man köpa barnsitsen och de andra smarta produkterna från IN THE POCKET BABY: http://www.inthepocketbaby.se

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards