Alla inlägg den 28 april 2010

Av Emelie och familjen - 28 april 2010 21:20

Det var inte tänkt så, men idag blev en riktig hemma-shoppingdag.

Härom veckan köpte jag två par skor på tradera som kom idag, men som jag trodde är de alldeles för stora så de kommer nog bli bra i höst. Det var ett par gympaskor och ett par lätt-fodrade kängor. Hur som helst så behöver Elina ett par skor som hon kan gå/krypa runt i i sommar. Jag har varit helt och hållet inriktad på KAVAT inför detta köp, men de kostar 450-500 kronor i nypris så begagnat har varit enda alternativet. Sagt och gjort, ett par vita sandaler för 150 kronor blev det. Hoppas att de skor hon har nu går att använda några veckor till så att vi inte behöver ett par skor mellan dessa och sandalerna.


IN THE POCKET BABY har detta dygn haft 50 % rabatt på sina produkter och jag har verkligen velat ha deras bärsele (vilket var anledningen till att jag var med i tävlingen där jag vann barnsitsen). Efter massa hundögon åt Fredrik så har jag nu faktiskt lagt en beställning på en sele. Hoppas nu att de är så smidiga som jag förväntar mig. Ska bli skönt att slippa 5 meter tyg att knyta bara för att gå till tvättstugan när Elina ska med dit. Eller som igår när hon blev så hungrig att hon definitivt inte ville sitta i vagnen medan vi handlade. Då fick vi istället bära henne i famnen. Det kommer vi slippa när vi har en sele i skötväskan som vi bara kan hiva upp på en gång.


Kan tala om att jag inte känt att vi haft råd med några nyinköp om det inte vore för att vi ÄNTLIGEN fick besked från förskingringskassan försäkringskassan om bostadsbidrag. Skickade in papprena i månadsskiftet jan/feb men har inte hört något sedan dess. Således får vi retroaktivt bidrag från februari, vilket innebär bostadsbidragx3 i utbetalning denna månad!

Av Emelie och familjen - 28 april 2010 12:00

Hon har långa armar vår lilla tjej, längre än man tror. Jag satt vid mitt skrivbord med Elina på golvet bredvid mig. Plötsligt kommer en liten hand uppstickande vid skrivbordskanten. Den lilla handen får olyckligtvis tag i örat på min kaffekopp och välter ut den varma vätskan över hela Elina.

Fort som satan tar jag upp det bruna skrikande barnet, ställer henne i badkaret och duschar henne i iskallt vatten. Detta gör att hon skriker ännu mer.

Vad jag inte vet i detta läge är att kaffet är bryggt 3 timmar tidigare (vi har bryggare som brygger ner i en termos så kaffet håller en god dricktemperatur i ca 4 timmar) och jag har låtit det stå och svalna i ett antal minuter. Skulle därför gissa att kaffet höll max 50 grader. Inte så mycket att det ens blev lite rött i huden. Rädda blev vi däremot, både jag, Elina och Fredrik. Rena turen att det inte var nybryggt.

Nu luktar Elina gammalt kaffe i håret.. kanske får tvätta henne med tvål sen för en gångs skull.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards