Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Emelie och familjen - 8 augusti 2009 16:04

Så var det äntligen helg igen. Jag uppskattar verkligen tiden då Fredrik är hemma, så att jag kan få avlastning och sällskap.

På senaste BVC-besöket tyckte de ännu en gång att hon inte gått upp tillräckligt. Jag kan knappast amma mer än vad jag gör nu, så om hon fortsätter att öka långamt i vikt så får det nog bli till att komplettera amningen med bröstmjölks-ersättning sen.I tisdags bröt jag ihop totalt. När jag hade ammat från kl 17 till 21 var jag psykiskt utmattad (skrik och gråt så fort hon inte hade bröstet i munnen) och hade fruktansvärt ont. Varenda dag den senaste veckan har det blivit maratonamningar. Jag är mäkta trött på det. Köpte salva i onsdags för att försöka få bukt med såren på bröstvårtorna, hittills har de faktiskt läkt litegrann.

Numera somnar hon inte ens i min famn. Endast om jag bär henne i sjalen eller om natten sover hon några längre stunder. Jag tog fasta på det i torsdags och gick en långpromenad på eftermiddagen. Försökte hinna till Fredriks jobb innan han slutade, men vi hann inte riktigt ända fram. 2 timmar i sommarvärmen blev det i alla fall.


Lyckades fånga en bild på Elina när hon gör sin Zoolander-min. Hon är extra söt när hon putar så med läpparna. Jämför med den här bilden på Ben Stiller som rollfiguren Zoolander: http://pwbeat.publishersweekly.com/blog/wp-content/2008/04/zoolander_blog240x303.jpg (jag vill inte lägga upp stulna bilder, så jag länkar till den istället)

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards