Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Emelie och familjen - 31 juli 2009 13:44

Ska se om jag hinner skriva ett kort inlägg..


Glömde skriva det senast, men vi blev tvungna att köpa ett paket blöjor till Elina trots allt. Hon är så liten och tygblöjorna är gigantiska på henne. Jag visste att vi fått rabattkuponger på blöjor, men hade ingen koll på vart jag lagt dem, om jag inte kastat dem. Letade igenom hela lägenheten och var nära att ge upp när jag tillslut hittade dem. Tur det; istället för att betala 108 kr för ett paket kom vi undan med 58 kronor. Stor skillnad!


I tisdags var vi och vägde lillan igen. Nu hade hon minsann gått upp ordentligt, hela 3430 gram vägde hon! Ska till BVC den 4:e igen, hoppas att hon fortsätter att öka i vikt. Navelstumpen föll av när vi var där också, vilket gjorde att vi fick hjälp med rengöringen av naveln, bra bra. Det var en riktig pärs att ta sig till stan. Elina ville inte alls ligga i vagnen, och sjalen hade jag lämnat hemma. Jag ville inte låta henne ligga och skrika i vagnen hela vägen, så jag tog upp henne och fick vandra längs med avenyn ammandes samtidigt som jag knuffade vagnen framför mig. Vid Valand väntade Fredrik och tog över vagnkörandet. På hemvägen var det samma visa, hon blev ledsen när vi lade ner henne i vagnen, så jag fick bära henne genom halva stan och sen amma medan vi handlade på Coop och åkte bussen hem.

Hon är väääldigt närhetskrävande och snuttig, så nu tänker jag försöka få henne att ta nappen istället. Jag blir mycket mer harmonisk om jag slipper ha henne fastsatt vid bröstet hela tiden. De ömmar ordentligt på kvällarna efter en sån dag.

Fredrik förtjänar en guldstjärna, han tar hand om allt nu: jobbar, tränar, lagar mat, städar och tvättar - allt medan jag sitter fast i soffan med Elina i famnen. Världens bästa sambo och pappa!


Bjuder på två bilder, en där Elina tränar nackmusklerna då hon ligger på mage några minuter och en bild där Elina väcker pappa genom att  bita honom i näsan.


Nu är det snart helg, ljuvligt att ha hela familjen samlad!



Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards