Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Emelie och familjen - 9 juli 2009 10:11

Igår kväll var jag och Fredrik väldigt uppgivna. Kolsyremaskinen vägrade att fungera. En packning i plast som skulle sitta mellan flaskan och själva maskinen vägrade sitta fast ordentligt. Titt som tätt hoppade den av. Försökte hitta information om det på internet, men ingen annan verkar ha haft samma problem. Vi antog till sist att vi fått ett måndagsexemplar och hade för avsikt att klaga idag. Som tur är gav jag maskinen ett sista försök innan vi skulle sova. Lyckades få fast plastringen (packningen) och kolsyra en flaska. När flaska nr 2 skulle kolsyras skruvade jag av korken och insåg att där fanns en likadan packning som i maskinen. Av med korken på den flaska som redan var kolsyrad, och jovisst - där saknades en packning i den korken. Våra svordomar över att den jäkla packningen inte fastnat i maskinen kändes med ens väldigt dumma. Föreställer mig också ett senario där vi ringer upp tillverkaren, med högst irriterad röst:
- "Jo, vi har problem med den där plastpackningen som sitter i kolsyremaskinen"

- "Vilken plastpackning.. det ska inte finnas någon packning någonstans."

- "Jo men den som ska sitta mellan flaskan och maskinen"

- "Nej, det ska inte vara någon packning där, har du testat att använda maskinen utan packning"

- "Ehm, nej.. var kommer plastringen ifrån då?"

Jag är i alla fall glad över att det inte var något fel, och att jag kan dricka bubblig saft även idag. Hurra!


Idag har det har bökats runt en hel del i magen redan. Kanske är mini upprörd över att h*n inte längre kan vrida sig från sida till sida? Kanske dags att ge upp snart och komma ut? *hoppas, hoppas*

Vi har en liten vadslagning  här om vilket datum h*n kommer. Fredrik tror på idag eller den 13:e. Själv gissar jag på den 17:e.


Nu ska jag ta mig en latte, kanske kan få mig att piggna till lite. Jag är väldigt lättväckt numera, inte så underligt med tanke på vad som komma skall, men det är tröttsamt. Får kanske bli en förmiddags-tupplur idag med, eller så skulle jag kunna gå och lägga mig i vettig tid ikväll. Får se hur det blir. Nu kaffe och bulle i alla fall.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards