Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Emelie och familjen - 6 juli 2009 19:43

Nu regnar det, så härligt att känna doften av naturen då! Har varit varmt idag också, men inte olidligt och solen har hållit sig bakom molnen. 


Jag har idag varit ute i Marstand för första gången. Besökte Fredriks farföräldrar, jättemysigt! Fredrik tog sig ett dopp också, men jag höll mig på bryggan. Var enligt termometern 22 grader i vattnet, inte illa! Fast jag misstänker att det var lite kyligare en bit ner.


Igår var vi och tittade på brorsans lägenhet. Var tyvärr helt ostädad, så det var tur att han inte behövde flytta in allt igår! Är övertygad om att det kommer bli superfint när han fått i ordning allt där. Fönstren ligger i nordlig riktning så han slipper ha solen gassande in. Utsikt mot Liseberg. Mor och far följde med, så vi fick upp vårat skötbord också. Det är så fint så fint. De gav oss också en bilbarnstol och en vattenbubblare. Tjoho, vi kommer slippa kånka pet-flaskor fram och tillbaka till affären!!


Igår kväll kom min första "bebis". Har en orkidé som länge stått med hopskrumpna stänglar.  Härom månaden såg jag att två nya stänglar var på gång. Med glädje har jag följt när de växt, och igår var det äntligen dags. En knopp slog ut! Såhär fint är det i fönstret nu:

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards