Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Ugglor och sånt

Av Emelie och familjen - 19 september 2012 15:41

I helgen var vi hemma hos mina föräldrar. Vi åkte redan på torsdagen så att jag och mor min skulle kunna ta en tur till Gekås på fredagen. Har aldrig tidigare gjort av med så mycket pengar i Ullared. Först inhandling av skor, vinterstövlar till Elina och ett par jag-orkar-inte-längre-knyta-mina-gympadojjor-och-vill-ha-något-som-står-emot-lite-väta-skor till mig själv. Summa: nästan 700 kr.

Inne på själva varuhuset handlades allt från diskmedel till smyckeskrin och julklappar. Kostnad: 2700 kr.


För första gången kommer Elina faktiskt att få ett flertal julklappar av oss. Hon plockade på sig några favoriter på leksaksavdelningen och har såklart glömt de flesta sakerna. Perfekt ju!


På lördagen åkte jag och mamma iväg och köpte vit färg. 1100 kr för färg och en pensel. Det blev en dyr helg! Färgen användes till spjälsängen som fick skjuts ner redan i somras. Känns som målningen blev helt okej. Även om resultatet inte blev perfekt så är det behövligt med en vit möbel till våra svarta sovrumsväggar. Köpte ett nytt spjälsängsskydd som däremot också blev svart.

Resterande färg ska användas till köksbordet och skrivbordet sedan.


I kontrast till alla vita möbler jag vill ha i övriga rum så är barnrummet en färgexplosion. Någon kanske minns att jag köpte tyg för att sy gardiner till Elinas rum när vi bodde på Olofshöjd? Hur som helst så blev det aldrig några gardiner, och nu när vi flyttade hit förra året så fick Elina sin säng och ett litet skåp som råkade ha samma färg som det tyget. Färgmatchade gardiner (lindblomsgröna sådana) var jag inte intresserad av, så Elina har varit utan gardiner fram tills nu. Jysk har faktiskt riktigt fina barntyger, och när jag fick se att de har uggle-mönster så kände jag mig tvungen att köpa några meter. De har också färdiga gardiner med det mönstret, men de är dyrare och hade "fel" sorts upphängning. Jag spenderade någon timme med att sy gardiner av tyget, och är jättenöjd med resultatet. Lila hade inte Elina i sitt rum innan.

Fy vad tråkigt det är att sy gardiner dock. Man börjar med ett rakt tygstycke och avslutar med ett lika rakt tygstycke.

 

Ner till höger syns det lilla skåpet. Det hade INTE funkat med samma färg på gardinerna..



Försökte fånga Pruttens rörelser på film innan. Mer än så här rör hen sig knappt, det börjar bli trångt inne i magen.


 

 
 
Ingen bild

Mamma

19 september 2012 22:59

Så fint det blev med gardinerna!!

 
Ingen bild

faster Ida

21 september 2012 21:47

Oooh va mysigt! Längtar tills han kommer! Ska bli så kul att få träffa den lille!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards