Alla inlägg den 4 september 2012

Av Emelie och familjen - 4 september 2012 22:33

Höstens kurser har precis startat. För min del innebär det distansstudier, 200% framför datorn. Redan igår, som var första dagen, insåg jag att det inte kommer funka att sitta i soffan hela tiden. Ryggen och höfterna klagade redan efter några timmar.

Eftersom bil och kärra ändå skulle besöka Göteborg idag så tyckte vi att det kanske kunde vara en idé att be bilen köra en sväng inom IKEA för att inhandla billigast möjliga skrivbord. Efter lite fundering fick det bli något dyrare (bordsskiva i trä istället för spånplatta). När det ändå fanns tillgång till bil så tänkte vi att vi lika gärna kunde investera i en tv-bänk också.


Hela kvällen har ägnats åt att sätta ihop möbler och möblera om. Det känns bra, trots att skrivbordet inte är färdigt (ska målas vitt, samtidigt som köksbordet) och tv-bänken saknar en dörr - antar att mitt "jo, men jag tror nog att du kan handla på IKEA utan mig" bet mig i svansen lite.


Såhär såg det ut innan:

     



och såhär ser det ut nu:

     


Det känns ljusare och lite öppnare, fast det syns inte så bra på korten eftersom före-bilderna är tagna i dagsljus och efter-bilderna nu efter solnedgången.


Jag och Elina beställde mat på eftermiddagen. Tänkte att Elina kanske ville ha lite pommes till sin hamburgare.. blev inte direkt en barnportion.

 

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards