Alla inlägg den 11 september 2012

Av Emelie och familjen - 11 september 2012 13:36



Även fast jag försöker njuta av den här graviditeten, som eventuellt är min sista, så är det svårt att uppskatta svettningarna, gråtmildheten, sötsuget, andningssvårigheterna och viktuppgången. Jag har god lust att spola fram tiden några veckor. I lördags funderade jag på hur stor jag är egentligen, för nu börjar det kännas som slutet på graviditeten med Elina. Tog en bild för att jämföra med förra graviditeten. Det är inte så stor skillnad faktiskt. Till vänster är en bild från 10 dagar innan Elina föddes, och till höger ser ni lördagens bild - 10,5 veckor kvar till beräknat födelsedatum.

 

Var inne på H&M i fredags för att köpa en ny BH och hittade då den randiga tröjan till nedsatt pris. Perfekt med mammakläder som bara kostar 50 spänn! Särskilt när jag spanat in dessa tröjor tidigare, men då till fullpriset på 199 kr.


I söndags hände något oväntat, plötsligt satt jag med en stor blöt fläck på tröjan. Trodde först att det var Elina som varit framme och dreglat på mig eller nåt, men i nästa sekund insåg jag att det var bröstmjölk. Har aldrig läckt under graviditet förut.


Nu medan jag satt här vid datorn hörde jag också det första knäppandet inifrån magen. Lustigt att det hörs så tydligt från lillens leder.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards