Alla inlägg den 21 september 2012

Av Emelie och familjen - 21 september 2012 11:49

Ända sedan presentationen av mitt examensarbete i juni har jag väntat på att poängen skulle registreras in i Ladok. Pga semestrar osv skedde inte det förrän förra fredagen. (Hyran har Fredrik betalat sedan min förra CSN-utbetalning i maj).


Idag kom då till slut beslutet från CSN att jag ska få studiemedel.. på 50% fram till januari! Kollar mina uppgifter och tydligen har inte kursen automatiskt registrerats på 10 veckor heltid, utan 20 veckor halvtid. Suck, suck. Så nu har jag skickat en ny ansökan som beräknas ta upp till två veckor innan den är behandlad. Min återbetalning till CSN är åtminstone annulerad, så där är en mindre sak att tänka på. Annars skulle jag betalat 2500 kronor TILL CSN medan jag väntar på att få pengar FRÅN CSN.


Nästa grej är då att jag inte kan skicka in mina papper till F-kassan förrän jag fått nytt besked från CSN. Om jag inte studerar med studiestöd så får jag bara grundersättning från dem, så nu är allt en tidsfråga. Räknar med en dryg månads handläggning hos F-kassan. Det är 7 veckor tills kursen är slut och jag måste börja ta ut föräldrapenning (eller skriva in mig på arbetsförmedlingen ifall mitt ärende inte är utrett innan dess). Tick-tack.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards