Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Emelie och familjen - 7 juni 2009 18:50

Jag, Fredrik och magen har varit och röstat idag. Det började regna oroväckande mycket på vägen dit, men när vi gick därifrån så hade det slutat igen. Det var ju tur.


Åt otroligt god middag med lax och färskpotatis därefter! Vi skämmer minsann bort oss själva trots att det är snålt med pengar på kontot nu. På tal om pengar så har vi också beställt en ny mobiltelefon till Fredrik. Det var behövligt. Häromdagen gick gummit sönder på den på riktigt och eftersom den ibland kinkar så att man inte kan ringa till den så fick det bli en ny nu. Alltid spännande med nya prylar.


Sänghimmeln kom jag inte så långt med.. visade sig att fotpedalen till symaskinen gått sönder. Jag har nästan nålat färdigt allt men själva sömnaden får ske hemma hos mor och far i veckan.


Imorgon blir det ett nytt besök hos barnmorskan. Hoppas på att mini har fixerat sig nu. Både jag och Fredrik ska ta oss till arbetsförmedlingen imorgon också, för att skriva in oss som arbetssökande. Undrar om någon vill anställa en gravid tjej i en månad? Hoppas inte, jag trivs bättre med att vila och göra allt i ordning tills bebisen kommer.


Har gått 35 fulla veckor nu, bara 5 veckor kvar!! Försöker verkligen att njuta av bebisens rörelser, särskilt när h*n "dansar" rytmiskt (tror att den suger på tummen så att hela den lilla kroppen vaggar fram och tillbaka) men samtidigt börjar jag bli intresserad av att få ha min kropp för mig själv. Ett knä bakom revbenen kan vara nog så obekvämt.

Jag har inga direkta sömnproblem, vilket många andra verkar ha vid den här tidpunkten. Har däremot svårt för att somna om ifall jag vaknar vid 5-6 tiden eftersom jag så lätt blir hungrig då. Nästa gång det sker kommer jag nog stiga upp och äta något. Rör mig fortfarande relativt obehindrat, fast rengöringen av ugnen igår fick Fredrik göra eftersom jag inte når in i ugnen när magen är i vägen.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards