Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Emelie och familjen - 19 juni 2012 15:02

Idag har jag fått paket! Eller leverans kanske snarare är rätt ord. För ett par veckor sedan fick jag in nya pengar på mitt paypal-konto, från de där undersökningsgrupperna som jag är med i (som jag berättat om förr). Eftersom det känns som "gratis"-pengar så anser jag att jag kan slösa dem på hobbyartiklar till mig själv. Onödiga prylar helt enkelt. Idag kom en liten påse innehållandes en smoother och några modelleringsverktyg. De är till för tårtdekorationer, så till Elinas födelsedag får det nog bli någon rolig figur överst på tårtan. Innan dess kommer jag nog öva på play-doh..
    

En del av verktygen var lite vassa i skarvarna, men jag filade till dem lite snabbt med en glas-nagelfil så då blev de så släta så. Är inte besviken över dessa varor med tanke på hur lite jag betalat för dem.


Tyckte att påsen de kom i var lite lustig, antar att etiketten är någon standard de sätter på alla sina varor.. inte riktigt vad jag väntade mig dock. Hade i och för sig inte blivit jättebesviken om det visat sig vara ett hårspänne heller visserligen.

(En smoother kostar 75 kr i butik, verktygen (likadana) går på 345 kr. Jag betalade 18 kr för smoothern och 32 kr för verktygen, inklusive frakt)

Av Emelie och familjen - 19 juni 2012 08:27

I vanliga fall tycker jag att kläder ska vara praktiska och helst färgglada. Särskilt när det gäller barnkläder. Då får det gärna vara mycket mönster också (för att dölja alla fettfläckar).


Vid ett tillfälle kommer jag dock frossa i frasiga klänningar och tjocka frackar, och det är vid vårt bröllop. Vill Elina ha spindelmannen-pyjamas på sig på den stora dagen så kommer jag inte hindra henne, men det kommer inte vara det vi planerar att hon ska ha på sig. I smyg hoppas jag att vi kommer få en son nu, enbart för att få köpa denna roliga och fina bodysuit, som jag faktiskt inte anser passar en tjej:
 

När det kommer till högtidsdräkter så är jag faktiskt fasligt konservativ och genus-omedveten. Fy på mig.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards