Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Emelie och familjen - 10 juni 2012 10:23

Inleder idag med att säga att Fredrik äntligen kände lite sparkar utanpå magen igår, vecka 16+2 enligt UL (17+0 enl. ÄL). Den lille tyckte tydligen att det var lite trångt och obekvämt i magen för hen sträckte ut sig länge och väl, nöp mig på urinblåsan samtidigt som foten stack ut vid bäckenbenet. Från och med nu kommer jag börja använda min bola, att bebis hör har jag redan etablerat för hen rörde sig mycket när jag var på bio 25/5. Undrar hur hen kommer uppleva konserten i slutet av juli?




Ännu en gång är det dags att leta barnvagn. Den första vi hade passade våra dåvarande behov jättebra, men tyvärr var hjulen riktigt dåliga och efter ett års användning gick det knappt att köra med vagnen eftersom hjulen wobblade så mycket.


Vi fick underbar hjälp med att importera Baby Jogger City Mini, ett vagnköp som vi inte alls ångrar! Lättviktsvagnen gör att vi utan problem bär vagnen upp på spårvagnen eller på tåget och den lätta hopvikningen används flitigt när vi åker tåg, överfull buss eller sitter på café. Bara att stuva undan vagnen i något hörn tills vi går iväg igen.

   


City Mini är inte gjord för spädbarn. Den har inte fullt liggläge, vagnen är vänd framåt och så gillar jag inte tanken på en trehjuling till en bebis. Även om det inte är extremt instabilt så är det ju mer ostadigt än en fyrhjuling.


Baby Jogger kommer i sommar med en ny vagn, City Versa. Den har till synes allt vi behöver, separat liggkorg, vändbar, klarar av en vikt på 30 kilo och har Baby Joggers gigantiska sufflett. Då den inte kommit ut i butik än har jag heller inte provkört den, men den verkar ju perfekt.

 

Nu till problemet, i Sverige kommer denna vagn (utan tillbehör) kosta 5995 kr. I USA kommer vagnen kosta 450 dollar, vilket motsvarar 3234 kr enligt dagens kurs. Det är nästan halva priset! Släng på 25% moms på det och vi är fortfarande långt ifrån det svenska priset. Det känns verkligen inte motiverande att betala så mycket mer för en vara när man inte får något extra på köpet. Hur kommer det sig att vagnar är så otroligt dyrt i det här landet?


Önskar att man kunde få ta del av lite fler recensioner av denna vagn, men förhoppningsvis kommer det väl när folk börjar få hem dem.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards