Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Emelie och familjen - 9 oktober 2012 14:15




Tycker att den här jackan är väldigt snygg. Som vanligt är det en kostnadsfråga och för tillfället har vi inte möjlighet att lägga pengar på kläder till oss själva.

Jackor , Rosanna Wool Jacket , Mama-licious - NELLY.COM


Tyvärr får jag också konstatera att vi inte har pengar till att köpa någon baby-barnvagn heller. Om Prutten vägrar bäras i sjal så får vi väl omprioritera våra utgifter, tills vi vet det så kommer vi däremot avvakta med utgiften.


Tanken är nämligen att vi ska spara på föräldradagarna så mycket som möjligt. Det betyder att kassan kommer vara ännu skralare än idag. Vi får väl se hur det går.

Av Emelie och familjen - 9 oktober 2012 09:26

Hade tur igår och fick hem en liten solstråle på eftermiddagen. Inget bråk alls under kvällen. Efter middagen (som vi åt redan vid halv fem) tog jag en tupplur som fick mig att orka vara mig själv också.


Dessutom blev jag nyfiken på hur framhjulet kunnat gå sönder, så jag pillade isär hela hjulet och det visade sig att det var en låsring som hoppat ur sitt spår i hjulaxeln. Jag rengjorde alla delar, torkade dem och sprayade med silikonspray. Sedan monterade jag ihop hjulet igen och bände fast låsringen på dess plats. Hade ingen tång att sätta fast den med, så det var lite trixigt att få den på plats, men till slut gick det. Vi har ännu inte provkört vagnen och kollat så att hjulet håller men jag hoppas att allt ska vara i sin ordning igen.


   

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards