Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Vikt-iga saker.

Av Emelie och familjen - 22 maj 2010 00:03

Läskig dag idag. Jag var yr och svimfärdig största delen av förmiddagen. Ett par gånger var det riktigt illa och jag trodde att jag skulle tuppa av. Efter ett par rejäla glas vatten och lite lunch gick det över, så jag kunde följa med Fredrik och Elina till BVC. Oj oj oj så mycket beröm lillan fick för att hon är så tidig och nyfiken. "Testen" klarade hon också galant. Först skulle hon ta två klossar och banka dem mot varandra. Det tog ett tag innan hon vågade ta klossarna ur sköterskans hand, men när Elina väl hade dem i sina händer så slog hon ihop klossarna på en gång. Fingerfärdigheten var det heller inga problem med. Ett gem tyckte inte Elina var några problem att ta tag i. (Värre är det ju med små majskorn som alltid vägrar att ligga stilla, men det går det med.)

Runt 8,6 kilo och 72 cm är min lilla tjej nu. Fortfarande en liten plutt trots att hon är så stadig i kroppen.


Vi köpte bilbarnstol härom dagen. Skönt att ha fått det ur världen. Jag har varit väldigt velig gällande valet av bilbarnstol. Tittar man på dessa videos http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=5969 så ser man hur skrämmande dåligt konstruerade bilbarnstolar egentligen är. Verkar som BeSafe klarat sig bra eller bäst i alla tester jag läst, så en sådan var jag inställd på. Nypris? Ca 3200 kronor. Nu är det ju som så att jag och Fredrik inte äger någon bil. Inte fan vill vi slänga ut den sortens pengar på en sak som vi endast kommer att använda ett begränsat antal gånger (när vi besöker Elinas mor- och farföräldrar). Nej, så begagnat fick det faktiskt bli. Hellre hög standard på bilbarnstolen med risk för skador från föregående ägare, än att köpa en medelmåttig ny bilbarnstol. Tyget på den vi fick tag i är helt makalöst smutsigt och slitet, men men. Bara för det kom vi undan extra billigt. Dessutom fick vi den hemkörd! Väldigt vänligt av säljaren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards