Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Emelie och familjen - 1 maj 2010 18:36

Kul att jag för en gångs skull fick massa kommentarer på mitt förra inlägg. Kanske skulle ta och skriva om fler "samhällsproblem"? Hehe, nej sitta och leta upp saker att reta sig på är inte riktigt min stil.


Hela denna eftermiddag har jag suttit fastlåst i soffan med mitt lilla hjärta i knäet. Hon har mestadels sovit, men då och då tittat runt och sett ledsen ut. I ungefär en vecka har hon varit snorig och för ett par dagar sedan började hon att hosta och vara rosslig i halsen. Nu idag har hon varit lite febrig. Tråkigt när snuttan är sjuk.


Igår var en riktig mysdag. Vi gick iväg på champagne-frukost på förmiddagen, jag drack samma som förra året det alkoholfria jordgubbsbubblet man kan köpa på systemet. Tycker den är jättegod, mycket jordgubbssmak och lagom mycket kolsyra. Lite väl söt dock.

Efter frukosten begav vi oss hemåt och grillade på gården, precis som vi gjort varje valborg sedan jag och Fredrik blev ett par. Det var visserligen inte bara vi, utan ett gäng nissar till. Dagen blev till kväll och plötsligt var det dags att gå vidare för att titta på cortègen. Det regnade något alldeles onödigt mycket, fast vi hade regnjackor och Elina hade det torrt och mysigt i sin vagn så det var inte så farligt ändå. Väl hemma gjorde vi våfflor och det kom förbi lite folk som var sugna på film. Jag missade däremot både film och våfflor för när Elina nattades somnade jag också. Skönt visserligen!


Idag är det tvättdag. Fredrik har fått fixa alla maskiner, stackarn. Som sagt sitter jag fast i soffan.

Efter lunchen fick Elina måla, dvs kladda, med färg. Det tyckte hon var roligt trots att hon var trött och febrig.

Tydligen var det roligt att smaka på färgen också.. man kan inte bli sjuk av akvarellfärg väl? Stod inget om det på förpackningen.
























Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards