Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Emelie och familjen - 23 maj 2012 13:38

Jag har redan nu smått panik över bröllopsplanerna. Det är så mycket som ska fixas och planeras. Tidsmässigt är jag lugn såklart, men det är alla val vi måste göra som oroar mig. Gästlista, kläder, bordsdekorationer och framför allt maten är jättesvår att bestämma. Hade jag kunnat göra allt själv och ha koll på alla detaljer så hade jag nog känt mig lugnare, men nu vet jag att det är mycket som ska läggas över på någon annan. Hittills har vi inte tillfrågat någon om att hyra lokal (och porslin och värmeskåp etc), ingen är utvald till att duka borden, det finns heller ingen kock eller serveringspersonal. Som sagt, om jag kunnat göra allt själv så hade jag nog gjort det..


Men åhh så inspirerad jag blir av att titta runt på internet efter förslag på detaljer som ger det där lilla extra. För den intresserade rekommenderar jag en googling på "DIY wedding"


 


Jag har älskat den här typen av näbb-klänning sedan 2005. Tyllen i kjolen är dubbelvikt så tygrosbladen ligger löst därinne. Såg många småtjejer som provade dessa klänningar och inte kunde få nog av att ruska om blommorna. Jättesöta och roliga.

Blomblad i dukningen är också jättefint och ger färg utan att ta överhanden.

Levande ljus måste man väl nästan ha på en bröllopsfest? Önskar att vädret var lite mer pålitligt i Sverige. Hade älskat ett trädgårdsbröllop med värmande sol på dagen och levande ljus framåt kvällen.

Godisbuffé är en rolig idé, men jag vet inte om det verkligen skulle gå åt om man har både det, efterrätt och tårta?

Hur vackert hade det inte varit med egen tårtställning av naturmaterial? Stabilt, snyggt och billigt.

Placeringskorthållare finns i alla varianter. Kommer säkert sluta med att jag sett för mycket och tröttnar vilket resulterar i att namnen blir nerklottrade på en liten lapp som trycks ner i vinglasen. Kul att kolla på alla olika förslag nu i alla fall. Enkelt sätt att sätta tonen för resten av kvällen och hålla ihop ett tema.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards