Alla inlägg den 6 november 2012

Av Emelie och familjen - 6 november 2012 11:01

Elina började krypa vid 6 månaders ålder och tog sina första steg 9½ månad gammal. Sedan dess har hon fortsatt i samma stil, jättestark och totalt orädd när det kommer till att klättra och hoppa. Vi har naturligtvis uppmuntrat det och därför alltid klätt henne i byxor och hållit håret relativt kort, allt för att undvika att kläder och hår är i vägen vid leken. Ibland kan jag dock avundsjukt se på alla småtjejer som har flätor eller tofsar i håret. Elina hade behövt det, luggen är lika lång som övriga håret (så att jag ska slippa klippa luggen på henne varannan vecka) så den doppas i maten allt som oftast och nu är håret så långt att hon går runt och tuggar på det konstant. Min förhoppning var att hon skulle börja använda hårspännen eller snoddar för att hålla undan håret från ansiktet. Alla försök till att göra detta har slutat med att hårspännena blir ivägkastade på golvet tio minuter efter att jag satt dit dem. Vet inte riktigt vad vi ska göra åt det där håret. Tvinga henne att använda snoddar eller klippa lugg ändå?

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards