Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Emelie och familjen - 12 oktober 2010 22:01

För min del var förra veckan fylld av laborationer. Heldagar på labbet gjorde att Fredrik fick dra hela lasset med Elina. Tyvärr blev det värre än väntat. Gumman fick ögoninfektion och blev hemma hela veckan. Som tur var hade min mamma möjlighet att komma upp och hjälpa oss på tisdagen och onsdagen. Dessutom var hon uppe igår och tog Elina på eftermiddagen (jag hade laboration då också).

Nu är lillan i alla fall bra i ögonen och går till förskolan som vanligt.



I lördags skulle vi åkt till Ge-kås, men väl där beräknade vi att kön in skulle ta ungefär två timmar, så vi gav upp och åkte hem igen. Gav shoppingpalatset ett nytt försök på söndagen och då kunde vi gå rakt in utan kö. Blev dock knökat med folk där inne senare under dagen och jag var förbaskat trött efter allt handlande. Kom hem med det mesta som stod på inköpslistan i alla fall. Framför allt en vinteroverall till Elina och lite svindyra leksaker.

Till exempel det här garaget från Fisher Price. 599 kr på Ica MAXI, 379 kr på Ge-kås   

(Elina vill för övrigt gärna ha fler saker från den här leksaksserien som heter Little People. Hon har sedan tidigare också Zoo Train.)

Hela notan gick på 2700 kronor. Då köpte vi knappt några kläder alls. Jo, jag köpte två par leggings. Insåg idag att jag inte har några kläder att ha ett par leggings till.. blir till att inhandla någon form av tunika snart alltså. Finns det fortfarande i affärerna eller är det helt ute? Är helt lost när det kommer till mode numera känns det som.



Elina och jag var på stan och mamma-fikade idag. Jag blev galet sugen på sötsaker. Borde inte sötsuget gått över vid det här laget? Sköter annars dieten ganska så bra. Gillar alla kokta grönsaker som hamnar på tallriken. Verkar som om resten av familjen också uppskattar det.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards