Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Möbel-shopping

Av Emelie och familjen - 22 juni 2010 07:15

Det blev en efterlängtad tripp till IKEA igår. Fredrik jobbade, så jag och Elina åkte dit själva för att handla lite barnmöbler. Ville egentligen ha barnstolar från MIO eftersom de är sjukt snygga, men kunde inte ge mig själv en vettig anledning till att betala 300 kr styck för stolar när de jag köpte kostar 129 kr vardera. Tror dessutom inte att Elina bryr sig om ifall det är rundade sitsar med stålben eller om det är spånplattor, så billigt fick det bli!

Tror aldrig att jag varit så effektiv på ett IKEA-besök. Tog bara ca en timme, men jag hann få med mig en hel del hem ändå. TUR att jag hade barnvagn också, i annat fall hade jag inte alls lyckats få med mig sakerna hem på bussen. Nu svalde barnvagnen ca 25 kilo och så fick jag ha Elina i bärselen. Det var flera som kommenterade i stil med "det krävs en kvinna för att klara det där". Måste sett otympligt ut med andra ord. Men nu vet jag att vagnen klarar mer än de 15 kilo tillverkarna anser att den bör klara. Fast tunglastat var det ju!

Det här kom vi hem med:

En tavellist

Ett gäng metallkrokar (tänkte att det kan vara bra att ha?)

Påsklämmor (förstår inte riktigt hur klämmorna kan ta slut här hemma)

Skär"brädor" - egentligen tunn plast

En förpacking innehållandes fyra skolådor

Ett solgult sidobord LACK

Ett par stolar i barnmodell, roströda LEKSVIK

En bokhylla 2x2 hyllor EXPEDIT


Naturligtvis packade jag upp sakerna så fort jag kunde när vi kommit hem. Tillsammans med övrig IKEA-inredning i det rummet ser det nu nästan komplett ut.

Det som behövs nu är att byta till barntavlor, köpa nya gardiner, fixa en vägglampa som är snygg (IKEAs lampor var jätteplastiga) och en okrossbar spegel. Tycker att det är jätteroligt att få inreda ett nytt rum!

Myshörnan, fåtöljen (som nu saknar ben och ryggstöd för att den ska fungera i rummet) är 95x95 cm. Lagom som minisoffa när lillan växer upp, och går att sitta i och läsa bok tillsammans med Elina nu.  Bord och stolar, i förgrunden skymtar lekmattan. Som synes passar inte de guldiga panelgardinerna in. Bokhyllan! Är glad att jag valde den lilla modellen. Tror inte att 4x2 hyllor hade fått plats i rummet. 

 
 
Ingen bild

Faster

22 juni 2010 21:18

Det blir verkligen jättemysigt!
Är hon glad att ha fått ett eget rum nu? =)

 
Emelie

Emelie

22 juni 2010 22:56

Jag tror inte att hon riktigt fattar att det är hennes, men hon gillar de låga möblerna så att hon kan sätta sig på stolarna på egen hand och nå sakerna i bokhyllan. Perfekt ju! :)

http://litenfamilj.bloggplatsen.se

 
Mathilda

Mathilda

23 juni 2010 17:14

Hon ser i alla fall riktigt intresserad ut av bokhyllan!

http://uppellerner.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards