Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Emelie och familjen - 5 juni 2010 11:21

Innan jag går och lägger mig på kvällarna så kletar jag oftast in ansiktet med crème. Det är Olays complete care nattcreme. Varenda gång läser jag på burken och förundras...

Bilden har jag stulit från http://atouchofblusher.blogspot.com/2008/01/my-moisturizer-favorite-olay-complete.html


Hur kan en kräm vara nattberikad? Räcker det inte med den natten som är? Och hur gör de när de berikar krämen, tillverkar den nattetid? Mår man bättre om man får extra mycket natt i ansiktet? Frågorna är många..


Vad tänker ni själva på innan ni går till sängs?

Av Emelie och familjen - 5 juni 2010 11:02

Melodikrysset är slut, Elina sover middag. Första kaffebaljan är uppdrucken så snart kommer lägenheten fyllas av kaffearom igen. Fredrik håller på att teckna inför ett uppdrag vi fått och själv sitter jag här med min gamla dator i famnen.

Snart får jag väl ta och rota igenom garderober och skåp så att jag hittar saker att använda för kvällens sittning. Temat är bröllop, så jag får nog försöka anstränga mig lite med frisyren åtminstone. Tyvärr har jag ingen hårspray, och jag känner inte för att köpa någon heller. Jag använder ju inte vanligt schampoo, så det kan bli svårt att få ur sprayen efteråt då. Ska googla lite och se om det finns något recept på hemmagjord fixeringsspray. Vill inte ha sockerlösning i håret eftersom det då blir superstelt, och min vanliga linfrö-gel är lite för blöt för att ge stadga åt en uppsättning. I värsta fall struntar jag i uppsättning och nöjer mig med lite pärlor i håret.


Over and out!

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards