Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Livsomvälvande

Av Emelie och familjen - 24 oktober 2009 21:30

Det var en vanlig höstlördag. Jag satt hemma och tittade på tv, Fredrik var iväg och anordnade Beerfest på Studenternas Hus. Till mitt tv-tittande drack jag upp det sista glaset vin som fanns i flaskan från gårdagen. Ett småbubbligt, sött rött vin som passade utmärkt som sällskapsvin (eller som denna dag, ensam-mys-vin). Klockan gick, och ganska precis vid ett-tiden på natten tyckte jag att det var dags att runda av och krypa ner i sängen. Jag väntade mig att lingonveckan skulle starta dagen därpå så för sakens skull tog jag ett graviditetstest. Jag hade köpt på mig ett helt gäng stickor och det är ju inte lönt att testa när mensen redan kommit igång. Den här kvällen var det däremot annorlunda. Halvslumrandes observerade jag hur färgmarkeringen rörde sig förbi stickan. Men vänta nu, där brukar det ju inte fastna något streck. Hjärtat hoppar till lite. Är det så? Är det två streck? Joo, det verkar onekligen så. Inte kan jag gå och lägga mig nu! Ringer upp Fredrik och frågar hur läget är. Tävlingen är över och de har lite kvar av städningen. Hm, okej.. men jag tycker att han bör raska på hemåt. Jag har tagit ett graviditetstest. Tystnad i andra änden av luren. Sedan ett oj, jaså. (Det är uppenbarligen folk runtomkring som inte bör lägga märke till någon reaktion). Så kom hem snart, tycker jag.

Tankarna snurrar, att gå och lägga sig kommer inte på fråga. Istället ställer jag mig och diskar. Ganska precis en timme efter föregående samtal ringer jag upp Fredrik igen. Han är på väg hem, men de har precis börjat gå så det dröjer några minuter till.

När han äntligen kommit hem visar jag honom testet, visst ser du två streck? Vi pratar och kramas så mycket vi hinner innan vi får besök av Martin och Sidde som ska sova över. Fredrik tycker inte att vi ska hoppas på allt för mycket, kanske visar testet fel? Morgonen därpå tar jag ett digitalt test. Det är nästan lika nervöst, men det tar inte lång tid innan ett plus dyker upp i det lilla testfönstret. Hela dagen går vi sedan runt och säger saker som "coolt" eller "galet".

 


Det är en vanlig höstlördag. Fredrik är iväg och anordnar Beerfest på Studenternas Hus. Jag väntar på att han snart ska komma hem. Framför mig står en flaska vin från gårdagen, en slatt vin ligger kvar på botten.

I vårat sovrum ligger en liten prinsessa och sover. Jag känner mig otroligt lyckligt lottad. För ett år sedan fick jag veta att vi ska ha barn. Vilket mirakulöst år det har varit!

 
 
Lena

Lena

24 oktober 2009 22:03

vilken härlig liten berättelse! =)

http://lenaskrypin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotti

24 oktober 2009 22:16

Livet är fyllt av överraskningar och glädje.

 
thea

thea

25 oktober 2009 00:55

:)

http://augenblick.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards