Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Tredje bebisprylen

Av Emelie och familjen - 11 februari 2009 07:14

Har varit lite tjurig den senaste veckan, vill inte vara i vecka 19 längre.. snart 2 veckor som passerat utan att vi gått framåt. Har förresten ångrat mig igen, och kommer att blogga i samma kategori som den vecka vi är i enligt ultraljudsdateringen. På så sätt kan jag så småningom komma över att vi ligger en vecka bakom.


Jag köpte, efter Fredriks godkännande, ett fårskinn som vi senare kan ha i barnvagnen och som en mjuk filt på golvet. Hade väl tänkt vänta med det köpet egentligen, men fick ett helt nytt skinn för 100 kronor mindre än vad vi budgeterat för, vilket helt klart gjorde det värt att köpa det omedelbart. Så nu är det i Prickens garderob och luktar illa (rengöringsmedel/blekmedel?). Får ta och vädra ut där framåt försommaren.


Pricken sparkar nu för fullt, kan till och med känna det när jag står upp. Verkar inte som om h*n har fått in någon vettig dygnsrytm heller även om det är mer aktivitet vid kvällstid. 

Jag kan till och med känna när h*n snurrar runt nu, känns som en jättestor gasbubbla som flyttar sig, men istället för ett ordentligt magkurr så får man en kick.


Jag hade lovat mig själv att köpa nya underkläder i rätt storlek om allt såg bra ut på ultraljudet, så igår släpade jag iväg mig till Nordstan för att shoppa. Trodde jag skulle få hjärtsnörp när jag insåg att jag inte alls är så liten längre. Efter att ha letat i tre affärer och nästan nöjt mig med sladdriga tant-BH:s klämde jag in mig mellan ett ställ och en byggvägg på Lindex för att se vad som gömde sig där. Till min stora förvåning och glädje fanns det amnings-BHar som var snygga!! Slipper därmed obekväma byglar, tack Lindex!


Ikväll blir det mini-middag här hemma med de närmsta tjejerna och så Fredrik såklart.

Nu är det dock dags att ta en dusch och göra mig redo för att göra en plugg-insats i skolan. F gick hemifrån för en timme sedan och har redan jobbat ett tag. Det är trevligt att han får jobba hela den här veckan, kan behövas efter ett par lugnare veckor.


Ps. Tack till Terry och Evelina för caps-handdukarna. Tror att de är i precis rätt storlek. Har redan provpackat en blöja med en av dem. Kan dock säga att jag stod som ett frågetecken när Fredrik visade fram kassen och sa

"Här, vi har fått caps-handdukar".

Jaha, vad ska vi ha dem till.. jag capsar ju inte nu, tänkte jag.

Sen fick jag det förklarat för mig.

 
 
Ingen bild

Gammelmoster

11 februari 2009 20:23

Hej Emelie och Fredrik!
Jätteroligt att följa med på er blogg och se vad som händer. Första filmen på den lilla/e. Helt fantastiskt!! Först bli mormor och sedan gammelmoster i min unga??! ålder. Åker till Therese den 6/3 och hoppas att hon kniper igen så att jag kan vara med när hon kommer. Nu ringer Therese via Skype, Måste svara. JÄTTEGRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN.
Kramar Eva, Jimmie, Lasse

 
Ingen bild

Laila Kamdal

12 februari 2009 18:09


tvätta fårskinnet i ljummet vatten och tvål, det tar bort en del av det feta och det är det som luktar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards