Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Emelie och familjen - 27 februari 2009 21:32

Det blev en lång tur på stan idag, men jag fick tag i ett par byxor och några tröjor så jag är nöjd. Nu är jag däremot ganska utmattad, så jag håller mig hemma med en liter pucko och en film medan Fredik är på capsturnering.


Var på postutlämningen och hämtade en bärsjal som vi köpte i veckan. Den skulle vara grå, men är snarare åt det beiga hållet. Inte mig emot. Riktigt, riktigt lång är den (5,6 m) så den går att vira runt kroppen några gånger. Vi testade hur den är att knyta, personligen tyckte jag att det var ganska smidigt, men visst kommer det att bli varmt med sjal och bebis på magen.

Fredrik och Lenart (gosedjursnalle som jag fick av F förra julen) demonstrerar första knyt-försöket.

Av Emelie och familjen - 27 februari 2009 12:33

I onsdags var jag hos barnmorskan, Fredrik jobbade så Anna fick följa med istället. Livmodern hade växt som den ska och är nu några fingerbredder över naveln. Fick också lyssna på hjärtljuden med en doppler (fungerar ungefär som ett ekolod). 150 slag/min slog det.

Hon kollade också blodtrycket (vilket jag hatar!) och det låg på samma som förra gången, dvs ganska högt men inte farligt högt.

Jag passade på att fråga om mina revben, som efter ett par timmars sittande gör fruktansvärt ont. Hon hade inga tips att ge annat än att ställa mig upp och röra på mig lite då och då. Igår gick det inte alls. Efter 3 timmars föreläsning höll jag på att krypa ur mitt eget skinn så jag hoppade över den sista timmen. Synd att det ska behöva vara så.

Idag är jag i alla fall ledig och ska snart ta en sväng på stan och se om jag kan köpa ett par nya byxor. Mina vanliga jeans (sista paret) är inte bekväma längre, så nu blir det till att köpa ett tredje par mammabyxor. Förutsatt att det inte blir för dyrt vill säga.


Fredik fick äntligen se sparkarna på utsidan i förrgår. Oj oj vad livlig bebisen var då. Huden hoppade säkert ett par cm utåt, så mysigt att jag nästan inte kunde hålla tårarna borta.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards