Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2012 12:00

Jag längtar verkligen efter Baby Joggers senaste barnvagn. Den har släppts i USA nu och jag kastar mig över alla recensioner jag kommer över. Än så länge verkar den leva upp till förväntningarna, det enda egentligt dåliga jag hört om den var en butiksvagn vars suflettfäste lossnade hela tiden. Det är ju inte så roligt, men man kan hoppas att det bara var ett måndagsexemplar.

I slutet av augusti påstås denna vagn finnas i Sverige. Vi kan ju hoppas att de håller releasedatumet nu, efter att det skjutits fram ett par gånger redan.


Enligt rykten ska hjulen i Sverige vara förbättrade mot de urprungligt tilltänkta (som i så fall skulle varit samma som på vår vagn, City Mini). Hjulen kommer då vara desamma som årets andra nyhet, City Mini GT, och därmed kännas mer som luftfyllda hjul. De som nu finns till försäljning i USA har dock de hårda hjulen. Vet ännu inte hur det kommer se ut på den brittiska marknaden.


Igår drog jag upp vår gamla barnvagn från förrådet. Jösses säger jag bara, den vagnen vill jag helst inte behöva dra runt en bebis i igen. Den är klumpig, plastig och hjulen vobblar fortfarande (fast det visste jag ju att de skulle göra). Funderar på att använda mjukliften från den vagnen i vår City Mini vid behov, och bära i sjal så mycket vi kan för övrigt. När vi då köper ny vagn kanske vi slipper liggkorg till den. Känns som en jobbig utgift för några få månaders användning. En vagn med vändbart säte är däremot nödvändigt. Vill inte vända liten ut mot världen för tidigt, helst inte innan 1½ år om det går att undvika. En ny vagn är därför en bra investering.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards