Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Emelie och familjen - 26 augusti 2011 19:21

På väg för att hämta Elina från förskolan häromdagen stötte vi på en liten varelse som setts på ungefär samma ställe vid ett flertal tillfällen. Varför bor detta rådjur inne i stan? Man kan också undra varför det är så tamt att det låter mig gå fram och fotografera bara 5-7 meter bort.

 

Igår köpte vi cykelsits till Elina, så att man kan hoja iväg och lämna henne på förskolan utan att behöva promenera de 20 minuter det tar att gå dit. Valde bäst-i-test-sitsen som såg mest stabil ut.

  Hade behövt lite fler vita väggar hemma så att man kunde ta ett någorlunda vettigt foto.. (svart hall, vita garderobsdörrar - bakom skymtar det helsvarta sovrummet)


Jag visade ju bild på lampan jag fick av mamma, som hon sydde skärm till på 70-talet. Jag tyckte inte att det såg så jättemodernt ut kan jag ju erkänna, men jag såg potentialen av lampan. Såhär ser den ut nu:

 

Det blev såpass ljust över matplatsen att fönsterlampan inte behövs längre. Flyttar nog den till fönstret i vardagsrumsdelen istället.

Av Emelie och familjen - 26 augusti 2011 17:42

En gång i tiden hade jag sparpengar. Det var en ljuvlig tid, eftersom jag då inte behövde oroa mig över att behöva köpa ny dator/gå till tandläkaren/köpa vad-som-helst. Idag ser det lite annorlunda ut. Skillnaden mellan januari 2009 och augusti 2011 är ganska stor. Det som hänt däremellan är att dessa sparpengar använts för att täcka upp kostnaderna alla de månader då pengarna inte riktigt räckt till.


 


Well well..

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards