Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Om tre dagar går flyttlasset

Av Emelie och familjen - 8 juni 2011 21:23

Idag öppnade vi för första gången dörren till vår nya lägenhet. Det är verkligen med blandade känslor vi kommer lämna den här lägenheten, och därmed en stor del av studentlivet, bakom oss.

Inga fler skrikande personer från Lisebergs åkattraktioner, inga fler 5-minuterspromenader till dagis, inga fler snabb-tvättbokningar eller oplanerade besök av lillebror, inga fler "måste-bara-hem-och-kissa" efter Olofshöjdgrillningarna.

Men i nya lägenheten finns fler barn i trappuppgången, man kan ta en kvällöl i solen på balkongen, vi kan slippa diska och bara plocka in allt i maskinen, och så kan vi vara lugna med vetskapen att vi får bo kvar.


Vi invigde vårt besök där genom att skåla i proviva och laga pizza som vi åt sittandes på golvet. Vid mathandlingen skulle vi gå till gamla goda närbutiken Jiffy - men nix! Närbutiken har förvandlats till storbutik med namnet Hemköp. Snopet, men bra på många sätt. Fredrik blev kalasglad över att de hade Falcon Bayerskt där. "Så nu slipper vi gå till Ica Focus" (vid korsvägen)

Utbudet av prylar var ju klart förbättrat, men myshetsfaktorn var borta. En annan sak var bra dock - en av kvinnorna som jobbade på Jiffy och alltid livade upp ens dag var kvar i kassan på Hemköp!! Hon kände igen Fredrik också sa hon och välkomnade oss tillbaka till området.

 
 
Farmor

Farmor

10 juni 2011 21:45

Välkomna in i vardagslivet. Ett liv mer fyllt av trygghet och egenkänsla än tidigare. Ett nytt liv fyllt av framtidstro och planerande som ni verkligen är värda. Njut nu av en ny tom (ekande) lägenhet. En lägenhet som är Er och som ingen kan ta ifrån Er. Ta den till Er, andas in den och invig den på ert eget sätt. Gå sedan runt en stund och se möjligheterna innan flyttlassen kommer.

http://Laila

Emelie och familjen

17 juni 2011 23:24

Tack Laila, det var verkligen fint skrivet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards