Alla inlägg under maj 2011

Av Emelie och familjen - 6 maj 2011 13:53

Jag är inte riktigt van vid att det smyger omkring män utanför mitt fönster. Med smyger menar jag förstås att det bankas och borras något alldeles förfärligt. Koncentrera mig på studierna med folket utanför går inget vidare. Känns lite olustigt med dessa personer som kikar in genom fönstrena, speciellt med tanke på att jag vanligtvis kan springa omkring i lägenheten endast iförd trosor. Det funkar ju liksom inte riktigt nu.. vill ju inte att karlarna ska falla ner från byggställningen av chocken då de tror att det spökar här (ja, på grund av att jag är så blek alltså). Nej, istället låtsas jag att jag är en staty här framför datorn. Bara ibland reser jag mig för att gå på toa eller hämta kaffe i köket. Tur att vi har satt sån där film för badrumsfönstret i alla fall, annars hade jag kunnat vinka åt grabbarna när jag sitter och skiter. Hej, hej, plums liksom.

Av Emelie och familjen - 4 maj 2011 11:51

Ni kan räkna med en del inredningsfunderingar framöver här i bloggen. Jag tycker att det är jätteroligt att planera för nya rum, och det är definitivt en utmaning att få till inredningen med en snäv budget.


Just nu sitter jag och tittar igenom vardagsrumsbilder på styleroom.se. Två saker slår mig när jag ser bilderna från folks hem.

1. Var är alla böcker? Läser inte människor längre? Jag vill gärna visa upp alla kemi/fysik/matteböcker och skönlitterära verk av favoritförfattarna, men de enda som har riktiga bokhyllor är de som bor i villor och kan ha "bibliotekshörnor".

2. Var är datorerna? Inte en människa verkar ha en vettig arbetshörna. Sitter gemene man vid soffbordet med sin laptop?


Jag har tröttnat på vårat hörnskrivbord (120x160 cm) och vill ha något nättare. Annars kommer nya vardagsrummet kännas jättetrångt. Det är ungefär lika stort som det vi har nu, men med mycket mer fönster och dörrar, så vi kommer inte kunna ha det som nu. När vi köpte skrivbordet så var huvudargumenten att vi skulle få plats med tjockskärmen till datorn och att det skulle vara riktigt trä i bordsskivan. Skärmen är utbytt, så det argumentet är borta. Blir lite sugen på ett klassiskt sminkbord/toalettbord där datorskärmen agerar "spegel" och lådorna på sidorna får svälja lite papper som ligger och dräller. Vad tror ni om det? Typ det här från IKEA, fast hellre ett gammalt bord som känns lite mer klassiskt.

IKEA Edland toalettbord

Men var gömmer man då själva datorn och skrivaren??

Av Emelie och familjen - 2 maj 2011 08:22

En utmaning till alla mina pysslande vänner!

Det här är ett underbart initiativ! Initiativtagarna vill att alla små barn med hjärtfel på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus här i Göteborg ska få med sig en handvirkad hjärtekatt hem. De två tjejerna kan inte virka alla katter själva, men målet var 100 katter. Nu har det hela fått lite uppmärksamhet och det är många som vill hjälpa till. Är du en av dem? Läs mer på http://hjartekatten.blogspot.com/

Jag planerar att gå till Deisy Design (ligger på Avenyn) nu i veckan och köpa mig lite garn för att bidra med en katt eller två. Virka kan jag ju göra framför tv:n, och det är roligt att virka något som i slutändan uppskattas. Ett katt-kit från Deisy Design kostar 75 kr. Inte mycket för att hjälpa till, eller hur?

Om du vill vara med så kan vi ha virkklubb här hos mig på kvällarna framöver.

 

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards