Alla inlägg under november 2010

Av Emelie och familjen - 11 november 2010 22:27

Fan då, två kladdkakemuffins senare och jag har sånt sjukt sockerpåslag. Känner mig full. Tror jag ska lägga mig och sova bort ruset nu.


Tidig föreläsning imorgon, sen ska jag dra ner på stan och (fönster)shoppa.

Av Emelie och familjen - 10 november 2010 08:13

Det var mycket länge sedan jag hade ordentligt ont i axlarna, och det är såklart bra, men det har också gjort att jag inte varit beredd på hur ont det gör nu. Kan det vara kylan som gör det kanske? Ska försöka se till att förvarna Fredrik om att jag kommer vara en lättretlig person så länge jag har smärtor. På tal om kylan så var det igår säsongspremiär för vintermössan. Mmm, vad jag gillar den där mössan.


Planen för idag är att tokplugga. Har föreläsning nu på förmiddagen och sen ska jag sitta i skolan hela eftermiddagen och jobba undan lite. Då kan jag slappa sen ikväll utan att ha dåligt samvete.

Av Emelie och familjen - 9 november 2010 09:58

Mamma hade fått fribiljetter till bomässan i Halmstad förra helgen, så vi tvingade Fredrik att följa med och åkte hela familjen. Var ganska trevlig mässa med blandade utställare, allt från husbyggen till naturgodis. The Phone House var där och krängde mobilabonnemang. Blir fasiken galen på att de där försäljarna är ÖVERALLT. Gjorde därför som vanligt och svarade snabbt nej när killen där frågade om jag har Tele2. På något sätt lyckades han ändå få mig att fastna där (skickligt) och jag fick ju erkänna att jag visst har Tele2 och inte är tidsbunden till något abonnemang. Det hela slutade med att både jag och Fredrik fick förnyade abonnemang och mobiltelefoner. Tror det var smart att snacka med en sån person som kan kolla upp exakt vad man ringer och sms:ar för så att vi fick anpassade abonnemang utefter våra telefonvanor. Ska jag tänka på om två år när det är dags för uppdatering igen   

Jag har kört i gamla fotspår och varit Tele2 (Comviq) trogen sedan min allra första Nokia 5110. Hur gammal kan jag varit då? 13 kanske.. Så jag hade ändå inga planer på att byta operatör.


Nu väntar vi bara på leveransen av telefonerna.. ska bli kul att byta upp sig. En HTC wildfire till F och en SonyEricson x8 till mig. Tidig julklapp :)

Av Emelie och familjen - 8 november 2010 18:40

Vi har nu en liten fröken hemma som når ALLT. Går det inte att klättra upp på en gång så drar hon fram en stol och klättrar upp på. Visserligen roligt att hon har viljestyrkan och kan fixa saker på egen hand när det behövs, men jobbigt också.

Ingenting går att ha framme eftersom hon kastar allt i golvet, och vi måste ständigt vara i samma rum som Elina eftersom hon ännu inte förstår att man kan ramla ner från möbler eller skada sig på tunga föremål om de faller ner på de små fötterna.

Fullt upp för vår del alltså. Hon vill göra allt på egen hand, och på sitt sätt. Mata henne får man inte göra, och borsta tänderna vill hon klara själv.


Nu ska vi busa lite, sen blir det välling och sängen för den lilla tjejen.

Av Emelie och familjen - 8 november 2010 17:10

Man går in på den allmänna toaletten och ska sätta sig ner när man upptäcker det: bajsränderna från föregående besökare. Utanför står folk i kö för att få låna toaletten, vad gör man? Biter i det sura äpplet och tar bort skiten, eller går ut och berättar för kön att man minsaan inte är den som lämnat ett minnesmärke i toastolen?

För min del få det bli det förstnämnda.. förutsatt att det inte är sprutlackerat i toan.


Hur gör du?

Av Emelie och familjen - 4 november 2010 15:54

Usch, SJ och övriga rese-bolag tar ut såna hutlösa priser. Måste de vara så snikna att de höjer priserna under skolloven?


/Bitter fattiglapp

Av Emelie och familjen - 3 november 2010 22:52

Nu har den äntligen släppt, ångesten och nervositeten inför tentan som jag hade idag. Det gick åt helvete, men jag tror att jag har bättre koll på vad jag bör fokusera på tills nästa gång.

Klockan 10 imorgon börjar nästa kurs. Suck, ingen rast och ingen ro. Tänker åtminstone koppla av i helgen, då blir det besök i Halmstad.


Köpte ett par garn idag, tänkte att jag skulle göra något till mig själv för en gångs skull. Kommer bli en löskrage, fast tyvärr är det ganska stor garnåtgång så det blir till att handla ett par stycken till. Nåja, med tanke på att det i princip är min enda penga-slukande hobby så är det väl ganska harmlöst.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards