Alla inlägg den 12 november 2010

Av Emelie och familjen - 12 november 2010 13:02

Jag läser nu kurs på medicinareberget. Anledningen till att det heter så är för att hela Göteborg är kuperad terräng, och Sahlgrenska-området är inget undantag. Här är trappan som leder upp till själva skolbyggnaden. Den är inte rolig att gå i varje dag.


När dagens föreläsning var slut skulle jag åka till kemihuset. Västtrafik informerade om att det var strömavbrott vid centralstationen vilket gjorde att spårvagnstrafiken genom centrum inte gick. Jag gick därför in till stan sedan. Kunde tagit bussen, men misstänkte att den skulle vara fullproppad av folk som haft samma tanke.

När jag kom ner på Avenyn funderade jag för mig själv vilken väg spårvagnarna tog när de inte kunde komma genom stan. Finns ingen vettig vändplats mitt i centrum. En hållplats senare (Valand) fick jag svaret på min fråga. Den gick ingen annan väg.

14 spårvagnar/bussar hann jag räkna till innan jag svängde av. Då var det bara sträckan till Kungsportsplatsen. Antar att det såg likadant ut hela vägen till centralen.   

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards