Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Läget hos oss

Av Emelie och familjen - 28 november 2010 22:34

Jag har haft massa idéer på blogginlägg i veckan, men knappt haft någon tid att sitta vid datorn. Eftersom vi bara har en ordentligt fungerande dator nu så gäller det att fixa det absolut viktigaste först och sedan kommer blogg-skrivande i andra hand.


I tisdags gjorde jag något bra och efterlängtat: Köpte broddar till skorna! Jajjemensan, jag är den som numera obehindrat tar mig fram över isbanan som folk kallar trottoar. Inte var de alls så fula som jag förväntat mig heller. Har en bild på mobilen, men kan inte föra över den nu. Ser ut som häxskor tyckte Fredrik, med det lilla spännet rakt över foten. Är så skönt att slippa oroa sig över att halka och skada Elina när hon sitter i vagnen. Hemskt om man skulle tappa taget om vagnen. Hade behövt broddar redan förra året när jag sprang omkring med Elina i sjalen hela vintern. En gång trillade jag ju faktiskt omkull också (fast ingen av oss kom till skada).


På tal om något helt annat så blev jag godkänd på förra tentan, vilket gör att jag nu bara har en ynka liten kurs kvar att klara + projektarbete innan jag har min första examen. Vill sååå gärna klara omtentan i januari. Så smått börjar jag se ljuset i slutet av denna tunneln.


Sist men inte minst så har vi städat som galningar fär idag så att vi skulle kunna få upp ljusstakarna i fönstret. Nu skiner golven så väl som juleljusen. Planen var dock att slipa klart bordet innan julstöket, men det har inte blivit av. Vi drar oss verkligen för den arbetsinsatsen. Kommer nog kräva runt 6 timmars sandpappring för att få det klart och sedan sanering av allt porslin och glas i köket. Varför inte bara ta ut bordet och slipa på balkongen eller i badkaret kanske man kan fråga sig.. men det går inte. Bordet krävde ett par starka karlar för att få in och ett jäkla pusslande och svettpärlor för att få in i köket. Det kommer inte komma därifrån i första taget. Så på-plats-slipning är enda alternativet. Sen har vi inte köpt någon färg heller så även om det blir färdigslipat kommer det vara naket tills vi får ändan ur och köper en burk vitt. Inte går det att slänga över en duk heller, för då kommer ett par klåfingriga små händer snart och drar ner såväl tallrikar som levande ljus.

 

Fint blev det i resten av lägenheten i alla fall.


 

(innan vi började städa blev det morgonkaffe och lek inne i Elinas rum)

 
 
Ingen bild

Faster Ida

30 november 2010 22:37

Vi har massa färg över sen vi målade om här hemma, dock är det väggfärg, vet inte om det spelar någon roll, men är ni intresserade är färgen er, vi har vitt och gråbrun färg.

Emelie och familjen

1 december 2010 10:04

Jag vet faktiskt inte vad man ska ha för sorts färg, men tänkte gå och höra med någon försäljare. Viktigt att färgen tål väta i alla fall. (Det gör inte vår väggfärg, men ni kanske ha bättre väggfärg än vad vi har?)

 
Ingen bild

Faster Ida

1 december 2010 14:43

Hmm vet inte hur det är med vätan, vi kanske kan ta en titt på det på söndag?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och familjen - 16 augusti 2013 03:27

För andra natten i rad ligger jag vaken. Det fungerar inte för mig att vakna för att amma och sedan somna om. Blir istället att jag piggnar till och ligger och funderar i några timmar. Det i sig resulterar i att jag är extremt trött dagen därpå. Tråk...

Av Emelie och familjen - 10 augusti 2013 00:07


2013 kommer gå till historien som ett extremt händelsefullt år. Bröllop, begravningar och sjukdomsbesked. Ännu finns det många månader kvar och det är med skräckblandad förtjusning jag funderar över vad hösten och vintern har att erbjuda. ...

Av Emelie och familjen - 18 mars 2013 14:58


Om några dagar blir Calle 4 månader. På lördag är det dags för namngivning, det ska verkligen bli trevligt att träffa släkten. Det känns dessutom lite som ett generalrep inför bröllopet. Mycket saker som ska fixas, och då är namngivningen ändå en lit...

Av Emelie och familjen - 21 januari 2013 10:55


Blir tokig på vikten! Det går helt vansinnigt långsamt neråt. Tränar åtminstone varannan dag och försöker hålla mig ifrån allt extra när det kommer till maten. Om det inte lossnar snart så kommer jag behöva räkna kalorier, skittråkigt men kanske nödv...

Av Emelie och familjen - 6 januari 2013 12:32

Tankarna har snurrat på ordentligt den senaste månaden. Jul- och nyårsfiranden har varit jättebra dock. Mina tankar har legat hos det jag lovade mig själv att inte glömma. Jag planerar att hålla det löftet. Det är nu precis ett år sedan vi råkade ut ...

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards